نایب رئیس سابق فیفا: افشاگری خواهم کرد

نایب رئیس سابق فیفا: افشاگری خواهم کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هشت روز پس از آنکه رسوایی فساد مالی در فدراسیون بین المللی فوتبال مانند بمبی در دنیای ورزش صدا کرد، جک وارنر نایب رئیس سابق فیفا تهدید کرده است که

آگهی

هشت روز پس از آنکه رسوایی فساد مالی در فدراسیون بین المللی فوتبال مانند بمبی در دنیای ورزش صدا کرد، جک وارنر نایب رئیس سابق فیفا تهدید کرده است که افشاگری خواهد کرد. او مدعی است که می تواند مدارکی ارائه کند که از رابطه مقامات عالی رتبه فیفا با پیامد انتخابات سراسری سال ۲۰۱۰ میلادی در کشور ترینیداد و توباگو حکایت دارد.

آقای وارنر که خود شهروند ترینیداد و توباگو است، روز پنجشنبه، در پیامی تلویزیونی گفت: «همانطور که وعده داده بودم یک رشته مدارک کامل و جامع از جمله چک ها و بیانیه های رسمی را در اختیار اشخاص مختلف و معتمد قرار داده ام. به این ترتیب، تمامی مدارکی را که به این ماجرا مربوط است از دسترس خودم دور کرده ام. دیگر نمی توان آنها را رد یابی یا پیدا کرد.»

آقای وارنر یکی از ۱۴ مظنون اصلی پرونده اخیر فساد فیفا در ایالات متحده آمریکا است و مدتی است که تحت پیگرد پلیس بین الملل نیز قرار دارد. او که هفته پیش خود را به مقامات پلیس ترینیداد و توباگو معرفی کرد و اکنون به قید وثیقه آزاد است، مدعی است که زندگی اش در خطر است.

اظهارات جنجالی وی در حالی منتشر می شود که روز گذشته معلوم شد چاک بلیزر، یکی دیگر از مقامات عالی رتبه فیفا نیز به وجود رشوه خواری و فساد مالی در کمیته اجرایی فیفا اعتراف کرده است. بلیزر که در ارتباط با رشوه خواری و پولشویی در بازداشت مقامات آمریکایی است از جمله شاهدان کلیدی پرونده فساد فیفا خواهد بود. پرونده ای که تا امروز دست کم به استعفای سپ بلاتر، رئیس فیفا، منجر شده است.

وزارت دادگستری آمریکا بر این باور است که ۱۴ متهم اصلی این پرونده در یک دوره ۲۴ ساله، مجموعا، بیش از ۱۵۰ میلیون دلار رشوه گرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عضو ارشد فیفا برای اف بی آی جاسوسی می کرده است

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

نتایج یک تحقیق: استفاده زیاد از تلفن همراه باعث کاهش تعداد اسپرم در مردان می‌شود