لغو حکم همدستی حسنی مبارک در قتل معترضان مصری

لغو حکم همدستی حسنی مبارک در قتل معترضان مصری
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیوان عالی کشور مصر، روز پنج شنبه حکم مربوط به همدستی حسنی مبارک، رئیس جمهوری پیشین مصر در قتل معترضان میدان التحریر را لغو کرد. حسنی مبارک پیش از

آگهی

دیوان عالی کشور مصر، روز پنج شنبه حکم مربوط به همدستی حسنی مبارک، رئیس جمهوری پیشین مصر در قتل معترضان میدان التحریر را لغو کرد.

حسنی مبارک پیش از این به همدستی در قتل ۸۴۶ معترض در جریان انقلاب موسوم به بهار عربی متهم و محکوم شده بود. حاضران در دادگاه با اعلام لغو حکم محکومیت آقای مبارک، فریاد شادی سر دادند.

در سال ۲۰۱۲ حسنی مبارک ابتدا به اتهام همدستی در قتل معترضان در سال ۲۰۱۱ به حبس ابد محکوم شد. در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۴ دادگاه دیگری برای بررسی مجدد این اتهام تشکیل شد که تصمیم دادگاه به لغو این حکم امروز اعلام شد.

وکلای آقای مبارک به این حکم اعتراض کرده بودند و با لغو این حکم از سوی دیوان عالی مصر، دادگاه در پنجم ماه نوامبر برای بررسی مجدد این اتهام تشکیل جلسه خواهد داد.

در جریان اعتراضات گسترده فوریه ۲۰۱۱ در مصر که کانون آن میدان التحریر قاهره بود، حسنی مبارک رئیس جمهوری وقت با مشت آهنین با معترضان برخورد کرد که در جریان آن صدها نفر کشته شدند. پس از کناره گیری مبارک از قدرت، او بخاطر فساد و سوء استفاده از قدرت در کشتار معترضان مورد محاکمه قرار گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عبدالفتاح سیسی برای سومین‌بار سوگند ریاست‌جمهوری یاد کرد

پیمان ۴۰ ساله کمپ دیوید؛ اگر مصر تهدید به لغو توافقنامه صلح با اسرائیل را عملی کند چه می‌شود؟

توزیع آرد در بین رای‌دهندگان؛ چالش‌های سیسی برای سومین پیروزی در انتخابات مصر کدامند؟