عربستان سعودی؛ مراسم تدفین آخرین قربانی حمله به مسجد شیعیان

عربستان سعودی؛ مراسم تدفین آخرین قربانی حمله به مسجد شیعیان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران نفر از شیعیان، در مراسم تشییع جنازه آخرین قربانی مرگبارترین بمب گذاری در مسجد شیعیان که در روز ۲۲ ماه می در شهر قطیف در شرق عربستان سعودی رخ

آگهی

هزاران نفر از شیعیان، در مراسم تشییع جنازه آخرین قربانی مرگبارترین بمب گذاری در مسجد شیعیان که در روز ۲۲ ماه می در شهر قطیف در شرق عربستان سعودی رخ داد، شرکت کردند.

با مرگ این فرد که در حملات هفته گذشته به شدت زخمی شده بود، تعداد قربانیان این حمله به ۲۲ نفر می رسد. قربانیان این حمله در گورستان مجاور مسجد محل وقوع حمله به خاک سپرده شدند.

گروه «دولت اسلامی» مسئولیت این اقدام و همچنین حمله دیگری که روز جمعه گذشته در شهر دمام عربستان رخ داد را برعهده گرفته است.

هر دو این حملات در منطقه نفت خیز شرق عربستان رخ داد که دارای جمعیت شیعی قابل توجهی است و سالهاست از وجود تبعیض علیه خود شکایت دارند.

دو حمله پی در پی گروه دولت اسلامی به مسجد شیعیان که در مجموع به کشته شدن دست کم ۲۵ نفر انجامید، در پی برافروختن اختلافات فرقه ای میان شیعیان و سنی هاست.

حمله روز ۲۲ ماه می در قطیف، خونین ترین حمله در عربستان سعودی در ده سال گذشته به شمار می رود که توسط مقامات سعودی بشدت محکوم شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله افراد مسلح به مسجدی در بورکینافاسو دست کم ۱۶ کشته برجای گذاشت

عربستان سعودی برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

بلینکن بار دیگر در خاورمیانه؛ وزیر خارجه آمریکا برای آتش‌بس در غزه رایزنی می‌کند