انتقاد از راهبرد دولت آمریکا در عراق و سوریه

انتقاد از راهبرد دولت آمریکا در عراق و سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نبردها در سوریه در اطراف شهر پالمیرا همچنان ادامه دارد. تصاویر چندین ویدیوی آماتور که روز دوشنبه منتشر شد از حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع نیروهای دولت اسلامی در این شهر که به تازگی کنترل آن به دست نیروهای جهادی افتاده است، حکایت دارد. تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده از روز چهارشنبه تاکنون چهارصد غیر نظامی در این شهر به دست جنگجویان داعش کشته شده اند.

همزمان ارتش آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور و ائتلاف بین المللی طی دو روز گذشته به ترتیب ده و بیست و پنج حمله هوایی بر ضد مواضع نیروهای دولت اسلامی در سوریه و عراق انجام داده اند.

حملاتی که از اوت ۲۰۱۴ تاکنون علیرغم به همراه داشتن بیش از دو میلیارد دلار هزینه، هنوز نتوانسته باعث جلوگیری از پیشروی نیروهای جهادی در این کشور شود. مسئله ای که اینک راهبرد نظامی دولت آمریکا بر ضد نیروهای داعش را در داخل این کشور با انتقاد های زیادی مواجه کرده است.

جان مک کین سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا یکی از این منتقدین است. او می گوید: «راهبرد مشخصی وجود ندارد. اگر کسی می گوید که هست، دوست دارم بدانم این راهبرد چیست. زیرا در حال حاضر هیچ نشانه ای از یک راهبرد وجود ندارد. اکنون شاهد وقوع حوادث وحشتناکی هستیم که در پالمیرا روی می دهد. آنها افراد را می کشند و جسدشان را به خیابان ها می اندازند. حال در این وضعیت رئیس جمهور آمریکا می گوید بزرگترین دشمن ما تغییرات جوی و آب و هوایی است.»

بغداد اعلام کرده با بهره گیری از کمک شبه نظامیان شیعیی که مورد حمایت ایران هستند در تدارک یک پاتک گسترده برای بازپس گیری رمادی در استان الانبارعراق است. این در حالی است که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در اظهاراتی از نبود عزم و اراده جدی در میان نیروهای ارتش عراق برای جنگ با داعش انتقاد کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا ایالات متحده برای حمله به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران تعلل به خرج داد؟

بایدن: پایگاه‌های سپاه و شبه‌نظامیان وابسته در عراق و سوریه را هدف قرار دادیم؛ پاسخ آمریکا تمام نشده

آمریکا شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق را هدف قرار داد