انتخابات اسپانیا؛ آغاز مذاکرات ائتلاف میان احزاب در نبود اکثریت مطلق

انتخابات اسپانیا؛ آغاز مذاکرات ائتلاف میان احزاب در نبود اکثریت مطلق
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مانوئلا کارمنا و آرا کولائو، شهرداران آینده مادرید و بارسلونا، نمادهای تغییرات سیاسی در اسپانیای امروز هستند. نقطه مشترک هر دو آنها آن است که از سوی

آگهی

مانوئلا کارمنا و آرا کولائو، شهرداران آینده مادرید و بارسلونا، نمادهای تغییرات سیاسی در اسپانیای امروز هستند.

نقطه مشترک هر دو آنها آن است که از سوی حزب چپگرای افراطی پودموس، پشتبانی شده اند. نخستین برنامه کاری آنها مذاکراه برای شکل دادن به ائتلافی برای مدیریت مناطق تحت کنترلشان است.

پابلو ایگلسیاس، بنیانگذار و رهبر حزب پودموس می گوید: «دستور العمل کار ما بسیار روشن است. ما دستهایمان را بسوی همه دراز می کنیم اما هر کسی که می خواهد با ما به توافق برسد باید در نظر داشته باشد که راه ما در سیاست ورزی آینده باید از آنچه تا کنون انجام شده است متفاوت باشد.»

تمایل به تغییر در میان شهروندان اسپانیایی، نتیجه انتخابات روز یک شنبه را تغییر داد. بازنده واقعی این انتخابات حزب محافظه کار مردم بود که شکستی جدی را تجربه کرد. این حزب در مادرید اکثریت ندارد و برای شکل دادن به اکثریت باید با احزابی مانند حزب شهروند که حزب لیبرال میانه است وارد گفتگو شود. اما آلبرت ریورا رهبر این حزب تمایلی برای ائتلاف با محافظه کاران ندارد.

آلبرت ریورا، رهبر حزب شهروند می گوید: «حزب شهروند وارد دولتی نمی شود که خودش رهبریش نمی کند، ما فقط جز کرسی هایی مثل شهرداری و ریاست مناطق، کرسی دیگری نداریم. »

خبرنگار یورونیوز از مادرید می گوید: «شهردار مادرید تغییر خواهد کرد اما این تغییر نیاز به ائتلاف میان تشکل های مختلف دارد. در فقدان اکثریت مطلق در تمام مناطق و بسیاری از شهرداری هایی که انتخابات در آنجا برگزار شده، سناریوی ائتلاف در سطح ملی تقویت می شود. اسپانیا در حال ورود به عصر جدیدی است، عصر مذاکرات میان احزاب. موضوعی که در اسپانیا کمتر شاخته شده و به شیوه های جدیدی از سیاست ورزی در این کشور نیاز است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دفاع ماریانو راخوی از عملکرد دولت اسپانیا

اسپانیایی ها از تغییرات استقبال می کنند

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است