اولاند و مرکل خواستار توافق بلندپروازانه در کنفرانس آب و هوای پاریس شدند

اولاند و مرکل خواستار توافق بلندپروازانه در کنفرانس آب و هوای پاریس شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز سه شنبه در برلین در نشست مقدماتی کنفرانس پاریس درباره آب و هوا، خواستار یک توافق

آگهی

فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز سه شنبه در برلین در نشست مقدماتی کنفرانس پاریس درباره آب و هوا، خواستار یک توافق «بلند پروازانه، همه جانبه و الزام آور» در مورد گرم شدن کره زمین شدند.

در دومین روز این نشست، رهبران آلمان و فرانسه در مقابل نمایندگانی از ۳۵ کشور جهان تاکید کردند که همه تلاش خود را برای دستیابی به توافق در کنفرانس سازمان ملل متحد در پاریس انجام خواهند داد.

صدراعظم آلمان گفت: «ما در کنفرانس پاریس اعلام خواهیم کرد که هدف بلند مدت جهانی، کاهش حداقل ۶۰ درصد گازهای گلخانه ای در مقایسه با سال ۲۰۱۰ است. این به معنای یک کاهش ۵۰ درصدی در مقایسه با سال ۱۹۹۰ خواهد بود. این هدف بسیار بلند پروازانه است اما ما معتقدیم که اگر متحد شویم، قادریم به آن برسیم.»

رییيس جمهوری فرانسه یادآوری کرد که کنفرانس پاریس از ۳۰ نوامبر آغاز خواهد شد و فرصت بسیار کوتاهی باقی مانده است.

او گفت: «بیایید بسیج شویم، بیایید اقدام کنیم. این بسیار فوری و به منافع مشترک ما مربوط است. همانطور که صدراعظم اشاره کرد، گرم شدن کره زمین نه تنها یک تهدید است بلکه همچنین یک فرصت بسیار مهم برای ابداع الگوهای دیگری از توسعه خواهد بود.»

در حاشیه این نشست، دهها معترض در مقابل دروازه براندنبورگ برلین تجمع کرده و خواستار آن شدند که اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰۰ درصد انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ساخت صندلی هواپیما از پوست کاکتوس و تور ماهیگیری در آلمان

بهترین‌های قطر در ۲۰۲۳؛ از پانداهای مهمان تا پاکسازی داوطلبانهٔ سواحل

نمایشگاه بین‌المللی گل‌وگیاه دوحه؛ راهکارهای کشاورزی مدرن در دل کویر