جان کری: کره شمالی گامی برای نزدیک شدن به مذاکره برنداشته است

جان کری: کره شمالی گامی برای نزدیک شدن به مذاکره برنداشته است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در سئول پایتخت کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکهای جدید کره شمالی گفت که واشنگتن و سئول متحد و در

آگهی

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در سئول پایتخت کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکهای جدید کره شمالی گفت که واشنگتن و سئول متحد و در کنار هم در مقابل پیونگ یانگ ایستاده اند.

وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا و کره جنوبی تا پیدا شدن نشانه های تمایل واقعی پیونگ یانگ برای پایان دادن به برنامه های هسته ایش به منزوی کردن کره شمالی ادامه می دهند. وی افزود: «ما در برابر هر گونه تهدید از سوی کره شمالی محکم و استوار ایستاده ایم. آنها آشکارا با کارهای اخیرشان نشان دادند که تمایلی به رفتارهای معقول و نشستن بر سر میز و گفتگو بر سر خلع سلاح هسته ای ندارند.»

حدود ده روز پیش (نهم ماه مه) کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک بالستیک توسط زیردریایی خبر داد. کارشناسان نظامی معتقدند که این پیشرفت جدید کره شمالی می تواند تهدید جدیدی برای کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده آمریکا باشد که تلاش دارند قدرت رو به رشد هسته ای و موشکی کره شمالی را متوقف کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس‌جمهوری کره جنوبی خواستار تشدید تلاش‌ها برای اتحاد دو کره شد

از فرار سرباز آمریکایی به کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه چه می‌دانیم؟

زیردریایی اتمی آمریکا در کره جنوبی؛ «هرگونه حمله اتمی کره شمالی منجر به نابودی‌اش می‌‌شود»