آلمان برای حل مساله مهاجرت خواستار تلاش های بیشتر اروپا شد

آلمان برای حل مساله مهاجرت خواستار تلاش های بیشتر اروپا شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروی دریایی بریتانیا در چارچوب عملیات جستجو و نجات مهاجران در دریا، ۶۱۵ پناهجو را که در چهار قایق سرگردان بودند نجات داد. در این عملیات که از نخستین

آگهی

نیروی دریایی بریتانیا در چارچوب عملیات جستجو و نجات مهاجران در دریا، ۶۱۵ پناهجو را که در چهار قایق سرگردان بودند نجات داد.

در این عملیات که از نخستین ساعات روز چهارشنبه آغاز شد هشت ناوچه حضور داشتند.

بخشی از این پناهجویان اکثرا سومالیایی تبار روز پنجشنبه به بندر سیسیل در ایتالیا برده شدند. در همین حال اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از پذیرش ۲۰ هزار پناهجو طی دو سال و توزیع عادلانه آنها در میان کشورهای عضو خبر داد.

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان با استقبال از تصمیم اتحادیه اروپا و تاکید بر اهمیت توجه به چالش مهاجران گفت: «در ارتباط با موضوع مهاجرت باید به ریشه های مشکل توجه داشت. این مسائل در کشورهای مبدا مهاجران اغلب اقتصادی و اجتماعی هستند. برای این منظور ما باید در اتحادیه اروپا فعالیت ها و تعهدات مالی مان را افزایش دهیم.»

در مقابل نخست وزیر محافظه کار بریتانیا که به تازگی کابینه دولت جدید را تشکیل داده از پذیرش هرگونه سهمیه بندی از سوی بروکسل امتناع کرده است. نخست وزیر مجارستان نیز مخالفت خود را با طرح توزیع عادلانه پناهجویان اعلام کرده و گفته است که کشورش در وضعیتی نیست که بتواند پذیرای این پناهجویان باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

اتحادیه اروپا: شرکت‌های فناوری دیجیتال جعل عمیق برساخته هوش مصنوعی را شناسایی کنند