پیروزی محافظه کاران بریتانیا، زمان تحقق وعده ها

پیروزی محافظه کاران بریتانیا، زمان تحقق وعده ها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا پیش از انتخابات وعده داده بود که در صورت پیروزی عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را به همه پرسی بگذارد. حال با

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا پیش از انتخابات وعده داده بود که در صورت پیروزی عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را به همه پرسی بگذارد.

حال با اکثریت مطلقی که حزب محافظه کار کسب کرده، برگزاری این رفراندوم قطعی به نظر می رسد.

مالکوم ریفکیند، وزیر پیشین امور خارجه بریتانیا و از اعضای حزب محافظه کار با اشاره به این موضوع می گوید: «کامرون به دنبال مذاکره با اتحادیه اروپا برای بهبود روابط است. بعد از آن، چیزی که او برای همه پرسی به مردم بریتانیا پیشنهاد می کنند این خواهد بود که در اتحادیه بمانند.»

در درون حزب محافظه کار نیز دیدگاه ها درباره ادامه یا عدم ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا متفاوت است.

برخی از اعضای بلندپایه حزب مانند جان رد وود، با تداوم عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا موافق نیستند.

وی می گوید: «من می خواهم دموکراسی باز گردد. اگر قرار است تصمیمی برای مردم بریتانیا گرفته شود، این کار باید توسط نمایندگان آنها در پارلمان انجام شود. ما نمی توانیم در جهانی زندگی کنیم که تکلیف بسیاری از چیزهای آن با مقررات اروپایی مشخص می شود و ما نمی توانم این قوانین را تغییر دهیم.»

گرنت شپس، دبیرکل حزب محافظه کار با اشاره به مساله مهاجرت می گوید: «ما باید درباره این موضوع که مردم می توانند به اینجا بیایند و از خدمات اجتماعی استفاده کنند بحث کنیم. به عنوان مثال آنها بدون اینکه هیچ مالیاتی پرداخته باشند در نوبت مسکن اجتماعی و سایر تسهیلات قرار می گیرند. بنابراین ما می خواهیم تغییرات منطقی ایجاد کنیم تا اگر کسی به (بریتانیا) آمد برای کار بیاید نه برای استراحت.»

با پایان انتخابات حال نوبت عمل به وعده ها فرا رسیده است. آقای کامرون علاوه بر برگزاری همه پرسی گفته بود که کسری بودجه بریتانیا را به صفر می رساند.

جیمز فرنی خبرنگار یورونیوز در لندن می گوید: «دیوید کامرون نخستین چالش تشکیل دولت را پشت سر گذاشت. اکنون چالش بعدی این است که نمایندگان را به برنامه های اصلاحی اش قانع کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست لیبرال دموکراتها در انتخابات سراسری بریتانیا و کناره گیری نیک کلگ از رهبری حزب

موفقیت چشمگیر حزب ملی اسکاتلند در انتخابات سراسری بریتانیا

پیروزی محافظه کاران در انتخابات سراسری بریتانیا