شکست لیبرال دموکراتها در انتخابات سراسری بریتانیا و کناره گیری نیک کلگ از رهبری حزب

شکست لیبرال دموکراتها در انتخابات سراسری بریتانیا و کناره گیری نیک کلگ از رهبری حزب
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با شکست سخت لیبرال دموکراتها در انتخابات سراسری بریتانیا، نیک کلگ، معاون نخست وزیر در دولت ائتلافی از رهبری این حزب کناره گیری کرد. شرکای حزب محافظه

آگهی

با شکست سخت لیبرال دموکراتها در انتخابات سراسری بریتانیا، نیک کلگ، معاون نخست وزیر در دولت ائتلافی از رهبری این حزب کناره گیری کرد.

شرکای حزب محافظه کار، حزب پیروز انتخابات در دولت ائتلافی بریتانیا با از دست دادن بیش از سه چهارم کرسی هایی که در اختیار داشتند، تنها هشت کرسی پارلمان را از آن خود کردند. بی سبب نیست که نیک کلگ نتیجه انتخابات را برای حزب متبوعش ویرانگر ارزیابی کرده است.

او با حضور در میان هوادارانش ضمن آنکه مسئولیت این شکست را پذیرفت، گفت: «این نتیجه کشور را به لحظه ای بسیار خطرناک در تاریخمان سوق می دهد که در آن نارضایتی و ترس موجب جدایی گروههای مختلف می شود. در صورتی که رهبران ما در سراسر پادشاهی متحده بریتانیا می خواهند به جای سخاوت و امید، نارضایتی و ترس را دنیال کنند، امیدوارم که عواقب این فاجعه را بر شیوه زندگی ما و بر یکپارچگی بریتانیا درنظر بگیرند.»

لیبرال دموکراتها شکست خود را نتیجه تلاش محافظه کاران در دامن زدن به اختلافات میان اسکاتلند و انگلستان می دانند. آنچه از نگاه برخی تحلیلگران می تواند به شکاف بیشتر در بریتانیا بیانجامد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟