بازسازی میراث تاریخی نپال محتاج میلیاردها روپیه و سالها زمان

بازسازی میراث تاریخی نپال محتاج میلیاردها روپیه و سالها زمان
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زمین لرزه نپال در ۲۵ آوریل ۴۰۰ هزار خانه و بنا را اغلب در سه شهر کاتماندو، بکتاپور و پتان ویران کرد. حدود ۲۰۰ واحد از این بناهای ویران یا تخریب شده

آگهی

زمین لرزه نپال در ۲۵ آوریل ۴۰۰ هزار خانه و بنا را اغلب در سه شهر کاتماندو، بکتاپور و پتان ویران کرد. حدود ۲۰۰ واحد از این بناهای ویران یا تخریب شده معابد، ابنیه و میراث چندصد ساله نپال هستند.

شاید آشناترین این بناها برای گردشگران معابد سه گانه «میدان دوربار» کاتماندو، پایتخت، باشد که با زمین لرزه ۷.۸ ریشتری که در تاریخ ۸۰ سال اخیر نپال بی سابقه خواند می شود، فرو ریختند.

کریستین منهارت، نماینده یونسکو در نپال، تخریب آثار تاریخی این کشور را نه تنها نقصانی بزرگ برای نپال که برای دنیا و بشریت می خواند و می افزاید این بناها همه منحصر به فرد بودند.

علاوه بر میدان دوربار کاتماندو، معبد میمون، گنبد بوداناس، خانه کوماری، و برج داراهارا از دیگر میراث تاریخی ویران یا تخریب شده نپال هستند.

بهش نارایان دهال، مدیر گروه باستان شناسی نپال می گوید:«بازسازی آثار تاریخی ویران شده حداقل پنج تا هفت سال زمان خواهد برد. اما این بناها مایه مباهات ماست. آنها را از نو خواهیم ساخت.» آقای نارایان می افزاید هزینه بازسازی میراث تاریخی میلیاردها روپیه خواهد بود.

نپال یکی از کشورهای فقیر دنیاست که درآمد اصلی آن از صنعت گردشگری و نیز کوه پیمایان و کوهنوردانی تامین می شود که همه ساله به دامنه های هیمالیا و کوه اورست رو می آورند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از عطر کلئوپاترا تا عود معبد ۵ هزارساله عربستان؛ دانشمندان چگونه بوهای باستانی را رمزگشایی می‌کنند؟

تصاویری از زنان و مردان بدنساز در مسابقات قهرمانی آسیا در نپال

رقص و آواز در شالیزارها؛ کشاورزان نپالی در گل و لای غلط می‌زنند و شادی می‌کنند