سازمان ملل خواستار ۴۰۰ میلیون یورو کمک به نپال شد

سازمان ملل خواستار ۴۰۰ میلیون یورو کمک به نپال شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میلیون ها شهروند نپالی به کمک های فوری نیاز دارند. سازمان ملل متحد خواستار کمک ۴۰۰ میلیون یورویی جامعه جهانی برای امدادرسانی به زلزله زدگان نپال شد

آگهی

میلیون ها شهروند نپالی به کمک های فوری نیاز دارند. سازمان ملل متحد خواستار کمک ۴۰۰ میلیون یورویی جامعه جهانی برای امدادرسانی به زلزله زدگان نپال شد.

این در حالیست که بسیاری از بازماندگان از عملکرد دولت و کندی روند توزیع کمک های بین المللی به شدت انتقاد می کنند. بسیاری خواستار برکناری دولت شده اند. روز چهارشنبه، سوشیل کویرالا، نخست وزیر نپال که برای بازدید از مجروحان زلزله به یک بیمارستان کاتماندو رفته بود با اعتراض شماری از مردم خشمگین مواجه شد.

براساس تخمین سازمان ملل متحد، برای کمک به کسانی که به دلیل زمین لرزه، خانه شان ویران شده یا مجبور به ترک آن شده اند، به بیش از پانصد هزار چادر نیاز است.

یک زن و شوهر که یک نوزاد چهار ماهه دارند می گویند: «ما روی گونی و کیسه های پلاستیکی با یک شال می خوابیم. کودکان به زحمت دراز می کشند و ما نشسته می خوابیم.»

بسیاری اکنون نگران شیوع بیماری در مناطق زلزله زده نپال هستند. دارو، آب آشامیدنی و مواد غذایی یافت نمی شود. شهروندان از عملکرد دولت خشمگین اند.

یکی دیگر از بازماندگان زلزله می گوید: «بسیاری از مردم بی خانمان هستند و کوچکترین کمک از سوی احزاب سیاسی و یا نهادهای دیگر انجام نشده است. ما باید همه چیز را به تنهایی اداره کنیم. حتی این چادر را که ما در آن زندگی می کنیم، خودمان تهیه کرده ایم»

با توجه به وضعیت جاده های کوهستانی مسدود شده و نزدیک شدن فصل باران های موسمی، این نگرانی وجود دارد که توزیع کمک های مورد نیاز مردم برای مدتها با مشکل مواجه باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از زنان و مردان بدنساز در مسابقات قهرمانی آسیا در نپال

رقص و آواز در شالیزارها؛ کشاورزان نپالی در گل و لای غلط می‌زنند و شادی می‌کنند

کوهنوردی که با وجود قطع هر دو پایش قله اورست را فتح کرد