برگزاری جلسه پرسش و پاسخ ولادیمیر پوتین با شهروندان روسیه

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ ولادیمیر پوتین با شهروندان روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه روز پنج شنبه ۲۷ فروردین، به سنت هرساله در تلویزیون ملی «روسیه ۲۴» حاضر شد و بطور مستقیم به پرسشهای شهروندان این

آگهی

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه روز پنج شنبه ۲۷ فروردین، به سنت هرساله در تلویزیون ملی «روسیه ۲۴» حاضر شد و بطور مستقیم به پرسشهای شهروندان این کشور در موضوعات مختلف پاسخ گفت.

بیش از ۲.۵ میلیون پرسش از طریق اینترنت و دیگر ابزارهای ارتباطی ارسال شده بود و با توجه به فشار تحریم های بین المللی، بخش عمده پرسشها درباره اقتصاد روسیه و معاش ساکنان آن بود.

آقای پوتین در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصادی این کشور طی سال گذشته را ارائه داد و گفت: «من به مدیران کسب و کار گفته ام که انتظار لغو تحریمها را نداشته باشید. زیرا این یک موضوع کاملا سیاسی و ابزار آنها برای اجبار روسیه به همکاری است. بعضی کشورها می خواهند توسعه را در روسیه مهار کنند و ضمنا من معتقدم این موضوع، بطور مستقیم ارتباطی با اتفاقاتی که در اوکراین روی می دهد، ندارد.»

به گفته آقای پوتین، طی یک سال اخیر به دلیل کاهش قیمت نفت و اعمال تحریم های اقتصادی، نرخ تورم در روسیه به ۱۱.۴ درصد، نرخ بیکاری ۵.۸ درصد و میزان افت سرمایه گذاریها نیز به ۲.۵ درصد رسیده است، با این وجود میزان خروج سرمایه ها از کشور فاجعه بار نبوده و منابع بانکی نیز به میزان ۷.۷ تریلیون روبل افزایش یافته است. دیگر اینکه روسیه در سال گذشته با رقم ناچیزی از کسری بودجه مواجه بوده که این وضعیت نیز هم اکنون تحت کنترل است.

او افزود: «ما مجبور نیستیم که تحریمها را تحمل کنیم. ما باید از این شرایط برای توسعه کشور استفاده کنیم. برای مثال، اگر تحریمی وجود نداشت احتمالا محصولات محلی را جایگزین واردات نمی کردیم اما اکنون باید این کار را انجام دهیم و امیدوارم این کار منجر به توسعه صنایع با فناوریهای نوین در کشور شود. تورم بر قیمت مواد غذایی نیز تاثیر گذاشته و این یک واقعیت است و ما باید این وضعیت را برای مدتی تحمل کنیم.»

رییس جمهوری روسیه درباره تحویل پدافند موشکی اس ۳۰۰ به ایران نیز گفت: «تجهیزاتی که به ایران تحویل داده می شوند، در فهرست تحریمهای سازمان ملل متحد نیستند. ما تحویل این تجهیزات را بطور یکجانبه به حالت تعلیق درآورده بودیم و اکنون با توجه به پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران، دلیلی برای ادامه این محدودیت نمی بینیم. بنابراین یک بار دیگر بطور یکجانبه، این محدودیت را حذف می کنیم.»

به گفته آقای پوتین افزایش میزان زاد و ولد در روسیه و کاهش نرخ مرگ و میر نیز خبر خوب دیگری است که نشان از امیدواری مردم این کشور به آینده دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نمایش پیروزی پنجم پوتین؛ چه سرنوشتی در انتظار روسیه است؟

رهبران غربی پیروزی پوتین در «شبه انتخابات» روسیه را «غیرقانونی» خواندند؛‌ واکنش متحدان چه بود؟

پوتین پس از پیروزی در انتخابات:حضور غرب در اوکراین می‌تواند جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار دهد