فیلم های بخش مسابقه جشنواره فیلم کن اعلام شد

فیلم های بخش مسابقه جشنواره فیلم کن اعلام شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تیری فرمو، مدیر هنری جشنواره فیلم کن، امروز(پنج شنبه ۱۶آوریل)، اسامی فیلم‌های پذیرفته شده در بخش مسابقه اصلی(نخل طلا) و بخش نوعی نگاه این جشنواره را اعلام کرد.

امسال فیلم هایی از کارگردان‌های سرشناس سینمای جهان از جمله هو هشیو هشین، گاس ون سنت، ژاک ادیار، جیا ژانگ که، نانی مورتی، متیو گارونه و پائولو سورنتینو، برای دریافت نخل طلا رقابت می کنند.

از سینمای ایران هم فیلم «ناهید» ساخته آیدا پناهنده در بخش نوعی نگاه جشنواره پذیرفته شده است. علاوه بر این، فیلم کوتاه «کشتارگاه» ساخته بهزاد آزادی نیز در بخش سینه فونداسیون به نمایش درمی آید. بخش «سینه فونداسیون» جشنواره فیلم کن، اختصاص به فیلم‌های کوتاه دانشجویان سینما در کشور‌های مختلف دارد.

به گفتۀ تیری فرمو، تا کنون تعداد ۱۷ فیلم برای بخش مسابقه اصلی(نخل طلا) و ۱۴ فیلم برای بخش نوعی نگاه که بعد از بخش مسابقه اصلی، مهم‌ترین بخش جشنواره کن است، انتخاب شده اند. به گفته مدیر هنری جشنواره فیلم کن، قرار است ظرف چند روز آینده، چند فیلم دیگر نیز به این فهرست اضافه شود.

امسال برادران کوئن(جوئل و ایتان)، ریاست هئیت داوران جشنواره فیلم کن را به عهده دارند. فیلم «کارول» ساخته تاد هینز از آمریکا، «جوانی» به کارگردانی پائولو سورنتینو از ایتالیا، «قصه قصه ها» ساخته متیو گارونه از ایتالیا، «مادر من» ساخته نانی مورتی از ایتالیا، «کوه‌ها ممکن است جابجا شوند» ساخته جیا ژانکه از چین، «دریای درخت ها» ساخته گاس ون سنت، «آدمکش» به کارگردانی هو هوشیو هشین از تایوان و «مکبث» ساخته جاستین کرزل از استرالیا از جمله فیلم‌های پذیرفته شده در بخش مسابقه اصلی اند که برای دریافت نخل طلا رقابت دارند.

از سینمای فرانسه نیز مطابق سنت همیشگی، چهار فیلم «دیپن» ساخته ژاک ادیار، «مرد ساده» ساخته استیفن برایز، «مارگریت و ژولین» ساخته والری دانزلی و «مون روی» ساخته می ون در بخش مسابقه به نمایش درمی آید.

تیری فرمو، مدیر هنری جشنواره کن همچنین اعلام کرد که امسال از عکس‌های سلفی انداختن ستاره‌های سینما بر روی فرش قرمز ممانعت خواهد شد. وی گفت: “ما نمی خواهیم این کار را قدغن کنیم اما می خواهیم روند سلفی گرفتن روی پله‌های کاخ جشنواره را محدود کنیم.” فرمو همچنین گفت: “به نظر ما این کار مضحک است و باعث ایجاد کندی در روند امور می شود.”

شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن روز سیزدهم مه با نمایش فیلم «سربلند» (La Tete Haute) به کارگردانی امانوئل برکو، کارگردان فرانسوی آغاز به کار می‌کند و تا ۲۴ این ماه ادامه خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس فرانسه در بازرسی از ملک آلن دلون ۷۲ قبضه سلاح گرم و بیش از ۳ هزار گلوله کشف کرد

ده‌ها چهره هنری «موج نفرت» شکل گرفته علیه ژرار دوپاردیو را محکوم کردند

آتیلا پسیانی، بازیگری تجربه‌گرا با سابقه همکاری از پیتر بروک تا بهرام بیضایی