اعلام برنامه انتخاباتی یوکیپ و لیبرال دموکرات های بریتانیا

اعلام برنامه انتخاباتی یوکیپ و لیبرال دموکرات های بریتانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب لیبرال دموکرات بریتانیا روز چهارشنبه برنامه خود را برای حضور در انتخابات سراسری ماه مه میلادی اعلام کرد. لیبرال دموکرات ها با ارایه مانیفستی

آگهی

حزب لیبرال دموکرات بریتانیا روز چهارشنبه برنامه خود را برای حضور در انتخابات سراسری ماه مه میلادی اعلام کرد.

لیبرال دموکرات ها با ارایه مانیفستی میانه رو راه را برای گفتگو درباره ائتلاف بازگذاشتند. گمان می رود که نه حزب کارگر با گرایش چپ میانه و نه حزب محافظه کار بتوانند رای اکثریت را در انتخابات هفتم ماه مه کسب کنند. بر این اساس این انتخابات یکی از سخت ترین رقابت های سیاسی در بریتانیا از دهه هفتاد میلادی تاکنون به شمار می آید.

نیک کلگ، رهبر لیبرال دموکرات های بریتانیا در جمع هواداران این حزب گفت: «آیا می خواهید نایجل فاراژ به دولت راه یابد؟. آیا می خواهید الکس سالموند پشت میز کابینه بنشیند؟. یا لیبرال دموکرات ها را می خواهید؟. لیبرال دموکرات ها به دولت محافظه کار قلب می بخشند و به حزب کارگری ها مغر.»

از سویی دیگر حزب استقلال بریتانیا مشهور به یوکیپ که از مخالفان ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا است امیدوار است بتواند شمار کرسی های خود را در پارلمان از دو به حدود ۱۰ کرسی افزایش دهد.

نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا گفت: «ما تنها حزبی هستیم که در این انتخابات می گوییم می خواهیم توافقی تجاری با اروپا داشته باشیم. می خواهیم همسایه ای خوب برای دوستان اروپایی خود باشیم ولی ما به شدت در پی همه پرسی هستیم که بتوانیم این کشور را از اتحادیه سیاسی رها سازیم.»

حمایت از یوکیپ در سالجاری میلادی کاهش یافته است. براساس یک نظرسنجی، محبوبیت این حزب از ۲۳ درصد در ماه ژانویه به ۱۲ درصد در ماه آوریل سقوط کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد