آغاز روند دادگاهی مرگ سیصد و یک معدنچی در ترکیه

آغاز روند دادگاهی مرگ سیصد و یک معدنچی در ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با آغاز به کار اولین جلسه دادگاه بررسی مرگ دسته جمعی کارگران معدن زغال سنگ در سومای ترکیه، صدها تن از نزدیکان و خویشاوندان معدنچیان قربانی با تظاهرات

آگهی

با آغاز به کار اولین جلسه دادگاه بررسی مرگ دسته جمعی کارگران معدن زغال سنگ در سومای ترکیه، صدها تن از نزدیکان و خویشاوندان معدنچیان قربانی با تظاهرات در مقابل دادگاه شهر آکیسر خواستار اشد مجازات برای صاحبان و دست اندرکاران معدن سوما شدند.

سیصد و یک کارگر معدن سوما در سیزدهم مه سال ۲۰۱۴، جانشان را در مرگبارترین سانحه کاری ترکیه از دست دادند.

یک عضو خانواده یکی از معدنچیان در گذشته می گوید: “دنیا دنیا به ما بدهند چیزی جای دردهای ما را نمی گیرند. پسر دیگری دارم که او همچنان در معدن مشغول است. او هر روز به زیرزمین می رود. هر روز به زیر زمین می رود و هر روز منتظرم تا سلامت به خانه بازگردد.”

دیگری هم می گوید: “می خواهم این بازرسی که معدن را تایید کرده است مجازات شود. چهار بچه در خانه هستند، در انتظار پدرشان، چه جوابی به آنها بدهم.”

یکی دیگر از نزدیکان خانواده قربانیان می گوید: “مجرمان واقعی را باید به اینجا بیاورند. چرا آنها به دادگاه نمی آیند. با آنها باید چه کار کنیم. بگذارید بیایند تا ببینیم چگونه می خواهند از خود دفاع کنند.”

عامل اصلی مرگ بیش از سیصد معدنچی انفجار عنوان شده است. دادستان پرونده ۸ تن از دست اندرکاران اصلی معدن را مسئول مرگ معدنچیان عنوان کرده است. با این حال وکلای خانواده قربانیان می گویند دولت ترکیه آنچنان که باید و شاید مسئولان اصلی معدن را زیر سوال نبرده و از آنها سلب مسئولیت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند