افسر پلیس کارولینای جنوبی به قتل یک سیاه پوست متهم شد

افسر پلیس کارولینای جنوبی به قتل یک سیاه پوست متهم شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف بی آی، و وزارت دادگستری این کشور تحقیقات در زمینه قتل یک مرد سیاهپوست به دست یک افسر سفید پوست را آغاز کردند. در این

آگهی

اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف بی آی، و وزارت دادگستری این کشور تحقیقات در زمینه قتل یک مرد سیاهپوست به دست یک افسر سفید پوست را آغاز کردند.

در این حادثه مایکل اسلایجر، افسر۳۳ ساله پلیس ایالت کارولینای جنوبی متهم به قتل شده است.

یک ویدئوی آماتور او را در حالی نشان می دهد که به شانه والتر اسکات بی سلاح، شلیک می کند.

کیث سامی، شهردار چارلستون شمالی ضمن ابراز همدردی با خانواده مقتول گفت: «اگر تصمیم نادرستی گرفتید، فارغ از آنکه پشت یک سپر باشید یا تنها یک شهروند در خیابان، باید با آن زندگی کنید. ما بعنوان یک شهر می خواهیم که خانواده قربانی بداند که فکر و روح ما با آنهاست.»

در این ویدئو که ظاهرا توسط اطرافیان مقتول ضبط شده این مرد سیاهپوست ۵۰ ساله که در حال فرار بود هدف چند گلوله افسر پلیس قرار گرفت.

یکی از اعضای خانواده قربانی در واکنش به این حادثه گفت: «آنچه امروز رخ داده همیشه اتفاق نمی افتد. اگر هیچ ویدئویی وجود نداشت و هیچ شاهدی نبود چنین موضوعی روی نمی داد. برای اینکه همانطور که می توانید ببینید گزارش اولیه روایتی کاملا متفاوت را ارائه می کرد. مامور پلیس گفته بود که آقای اسکات به او حمله کرد و باتوم برقی را علیه خود وی استفاده کرد.»

این حادثه در حالی روی می دهد که تنش ها در خصوص شیوه های خشن رویارویی پلیس آمریکا با سیاهپوستان اوج گرفته است.

سال گذشته نیز تیراندازی مرگبار پلیس فرگوسن به مایکل براون، جوان هجده ساله سیاهپوست ناآرامی های گسترده ای را در آمریکا به دنبال داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک

سگ گمرک فرودگاه بوستون میمون‌های مومیایی شده را در چمدان‌های یک مسافر شناسایی کرد

پلیس محکوم به قتل جورج فلوید در زندان چاقو خورد