گزارش اختصاصی یورونیوز از روستای آزاد شده از دست بوکوحرام در نیجریه

گزارش اختصاصی یورونیوز از روستای آزاد شده از دست بوکوحرام در نیجریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرنگار یورونیوز روز جمعه بهمراه ائتلاف نظامی آفریقا که بر ضد گروه اسلامگرای بوکوحرام در شمال نیجریه می جنگند، وارد روستای مالام فاتوری شدند که به

آگهی

خبرنگار یورونیوز روز جمعه بهمراه ائتلاف نظامی آفریقا که بر ضد گروه اسلامگرای بوکوحرام در شمال نیجریه می جنگند، وارد روستای مالام فاتوری شدند که به تازگی از دست نیروهای بوکوحرام آزاد شده است.

بوکوحرام از نوامبر ۲۰۱۴ تا آخر مارس ۲۰۱۵ این روستا را در اشغال خود داشت، که باعث فرار ساکنان آن شد. با این حال ساکنان این روستا با رسیدن نیروهای نظامی آفریقا و فرار شبه نظامیان اسلامگرای بوکوحرام، اندک اندک درحال بازگشت هستند.

یکی از ساکنان این روستا می گوید: «هنگامی که بوکوحرام حدود ۵ ماه پیش به اینجا رسیدند ما شهر را ترک کردیم و برای مدتی در جنگل پنهان شدیم اما حالا بازگشته ایم. بوکوحرام زنان جوان را می گرفتند و بزور آنها را مجبور می کردند با جنگجویانشان ازدواج کنند. وقتی آنها از شهر رفتند دخترها را با خودشان بردند و بقیه را کشتند و بعد از آن هم خودشان فراری شدند.»

به گفته سخنگوی ارتش چاد این روستای آزاد شده برای بوکوحرام اهمیت استراتژیک داشت، چرا که از آن بعنوان مرکز فرماندهی و راه اندازی حملات گسترده در جنوب نیجر و شرق دریاچه چاد استفاده می کردند.

لوئیس کاربایو، خبرنگار یورونیوز که به شمال نیجریه رفته می گوید: «جنگ بر ضد بوکوحرام در منطقه مرزی میان نیجریه، نیجر، چاد و کامرون در حال انجام است. مشارکت در این جنگ بویژه بخاطر مشارکت ارتش چاد، شرایط را در روی زمین تغییر داده و برای نخستین بار در سالهای اخیر، جهادگرایان بخشی از خاک تحت کنترلشان را از دست داده اند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۷۸ کودک ربوده شده در کامرون آزاد شدند

ائتلاف چند ملیتی علیه بوکوحرام به چه دلایلی تشکیل شد؟

منطقه شمال نیجریه، جولانگاه بیش از یک دهه بوکوحرام