واکنش شهروندان کنیا به حمله به دانشگاه گریسا

واکنش شهروندان کنیا به حمله به دانشگاه گریسا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حمله به دانشگاه گریسا در کنیا، عمده ترین خبر روزنامه های این کشور در روز جمعه بود و آنها مطالب بسیاری با هدف افزایش وحدت و هوشیاری در میان مردم به

آگهی

حمله به دانشگاه گریسا در کنیا، عمده ترین خبر روزنامه های این کشور در روز جمعه بود و آنها مطالب بسیاری با هدف افزایش وحدت و هوشیاری در میان مردم به چاپ رسانده بودند.

گروه الشباب اعلام کرده است که این حمله به تلافی اعزام نیرو از سوی کنیا برای مبارزه با شبه نظامیان در سومالی انجام شده است.

در تمام روزنامه ها بر این موضوع تاکید شده بود که کنیا نباید اجازه دهد جوامع مذهبی این کشور توسط گروه الشباب از یکدیگر جدا شوند.

وزیر کشور کنیا نیز تاکید کرد این کشور مرعوب نمی شود و همچنان به مداخله نظامیِ خود در سومالی ادامه خواهد داد.

یکی از ساکنان نایروبی می گوید: «بسیار غم انگیز است. من واقعا نمی فهمم چرا الشباب ما را هدف گرفته. ما همسایه آنها هستیم و باید به یکدیگر کمک کنیم اما بجای این کار آنها ما را به گلوله می بندند و به جای صلح، جنگ به راه می اندازند.»

مردم نسبت به کوتاهی نیروهای دولتی در برقراری امنیت در کشور نیز معترضند.

یک شهروند دیگر می گوید: «هشدارهای متعددی که درباره وقوع این حمله داده شده، توسط پلیس نادیده گرفته شده بود. به نظر می رسد پلیس آنطور که انتظار می رود قادر به محافظت از ما نیست و این بدان معنی است که کسی در زمان انجام وظیفه خواب بوده است.»

این حمله، مرگبارترین حمله تروریستی در کنیا از سال ۱۹۹۸میلادی و حمله القاعده به سفارت آمریکا تا کنون محسوب می شود. این نگرانی وجود دارد که گروههای اسلامگرای افراطی در طول تعطیلات آخر هفته و عید پاک نیز، حمله دیگری به شهروندان این کشور ترتیب دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

گروگانگیران نیجریه ۶۲۰ هزار دلار برای آزادی دانش آموزان ربوده شده طلب کردند

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند