کارزار انتخابات پارلمانی در بریتانیا آغاز شد

کارزار انتخابات پارلمانی در بریتانیا آغاز شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه کار، صبح روز دوشنبه به کاخ باکینگهام رفت تا رسما درخواست انحلال پارلمان را به ملکه این کشور ارائه

آگهی

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه کار، صبح روز دوشنبه به کاخ باکینگهام رفت تا رسما درخواست انحلال پارلمان را به ملکه این کشور ارائه کند.

مطابق قوانین بریتانیا، پس از فرمان ملکه، کارزار انتخاباتی و رقابت میان احزاب سیاسی این کشور بی درنگ آغاز می شود.

حزب محافظه کار که با حزب لیبرال دموکرات دولت ائتلافی کنونی را تشکیل داده است، برای حفظ قدرت تلاش خواهد کرد. از آن سوی، حزب کارگر به رهبری اد میلیبند مهم ترین جریان مخالف دولت است. هرچند به نظر می رسد حمایت این حزب از جریان مخالف استقلال اسکاتلند در جریان همه پرسی سال گذشته از محبوبیت آن در اسکاتلند کاسته است.

دیوید کامرون در سخنانی اعلام کرده که سیاستهای دولت متبوعش در پنج سال اخیر نتیجه بخش بوده و بسیاری از مشکلات را مرتفع کرده است. نخست وزیر بریتانیا همچنین وعده داد که در صورت باقی ماندن در این مقام، اصلاحاتی گسترده در نظام بیمه اجتماعی و خدمات عمومی اعمال خواهد کرد، از بدهی های دولتی خواهد کاست و قوانین مهاجرتی سختگیرانه تری را به اجرا خواهد گذاشت و در مورد آینده روابط این کشور با اتحادیه اروپا نیز همه پرسی برگزار خواهد کرد.

این در حالی است که حزب کارگر، سیاستهای دولت کنونی را که حاصل ائتلاف بین محافظه کاران و حزب لیبرال دموکرات است، شکست خورده می داند. اد میلیبند خواستار بهبود روابط با اتحادیه اروپا و ارایه برخی اصلاحات در این نظام است. او همچنین وعده داده است که برای حفظ نظام بیمه اجتماعی دو و نیم میلیارد پوند سرمایه گذاری خواهد کرد و با اصلاح قوانین کار، وضعیت قراردادها را بهبود خواهد بخشید.

دو نظرسنجی از دو موسسه مختلف حاکی از آن است که رقابت تنگاتنگی بین احزاب محافظه کار و کارگر در جریان است و اگر روند کارزار انتخاباتی به همین منوال پیش رود، احتمال کسب اکثر کرسی های مجلس عوام برای هیچکدام از این دو حزب ممکن نیست. نکته ای که چالش جدی برای سران این احزاب در هفته های پیش رو خواهد بود و نقش احزاب کوچک تر مثل حزب سبزها یا حزب ملی اسکاتلند و حتی حزب راستگرای «یوکیپ» را پر رنگ تر و با اهمیت تر خواهد کرد.

انتخابات سراسری بریتانیا هفتم ماه مه سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

قالیباف و یارانش بازنده‌های اصلی در نتایج اولیه انتخابات مجلس؛ انتخابات تهران به دور دوم می‌رسد؟

انتخابات پاکستان؛ پیشتازی نامزدهای نزدیک به خان و واکنش تند دولت به انتقادهای خارجی