تحریمها، تحقیق و توسعه و تعداد سانتریفیوژها، نکات باقی مانده در مذاکرات هسته ای

تحریمها، تحقیق و توسعه و تعداد سانتریفیوژها، نکات باقی مانده در مذاکرات هسته ای
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین گزارشها از لوزان، از تلاش بی وقفه دیپلماتهای ایرانی و گروه پنج به علاوه یک برای دستیابی به یک توافق سیاسی بر سر برنامه اتمی ایران تا قبل از ضرب

آگهی

آخرین گزارشها از لوزان، از تلاش بی وقفه دیپلماتهای ایرانی و گروه پنج به علاوه یک برای دستیابی به یک توافق سیاسی بر سر برنامه اتمی ایران تا قبل از ضرب الاجل روز سه شنبه حکایت دارد.

برخی گزارشهای تایید نشده حاکی است که ایران اعلام آمادگی کرده تا سانتریفیوژهای خود را از حدود بیست هزار کنونی به کمتر از شش هزار عدد برساند، اما به نظر می رسد اختلافات بر سر تحقیق و توسعه و همچنین زمان بندی برداشته شدن تحریمها، بر شانه مذاکره کنندگان همچنان سنگینی می کند.

آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا، ضمن واضح نبودن شانس رسیدن به توافق، می گوید: “احتمال رسیدن به توافق هنوز معلوم نیست. ما سعی می کنیم که به نتیجه برسیم و همان طور که عرض شد هنوز معلوم نیست که بتوانیم این کار را بکنیم. ولی ما سعی مان را می کنیم.”

وزرای خارجه فرانسه، آلمان و آمریکا برنامه مسافرتهای خود را برای باقی ماندن در لوزان و ادامه مذاکرات لغو کرده اند.

همزمان، رییس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داده که در صورت شکست مذاکرات بلافاصله تحریمهای جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد.

ریحانه مظاهری، خبرنگار اعزامی یورونیوز به لوزان هم می گوید: “در ساعات باقی مانده برای رسیدن به توافق جامع هسته ای، مذاکرات میان وزیر خارجه ایران و وزرای خارجه پنج به علاوه یک فشرده تر از قبل ادامه دارد. طرفین از ارائه جزئیات به خبرنگاران خودداری می کنند و همچنان این پرسش اساسی که آیا این توافق عملی خواهد بود یا خیر باقی است.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران به‌زودی از نسل جدید سانتریفیوژها رونمایی می‌کند

جایگاه همه‌پرسی در نظام سیاسی کشورها؛ سوئیس سال گذشته ۱۰ رفراندوم برگزار کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل شمار فزاینده اعدام‌ها در ایران را محکوم کرد