حزب سوسیالیست پیروز انتخابات منطقه ای در آندولس

حزب سوسیالیست پیروز انتخابات منطقه ای در آندولس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در انتخابات منطقه ای آندولس، از مناطق خودمختار اسپانیا، حزب سوسیالیست به رهبری سوزانا دیاز با کسب ۴۷ کرسی پیروز شد اما از دست یافتن به اکثریت مطلق

آگهی

در انتخابات منطقه ای آندولس، از مناطق خودمختار اسپانیا، حزب سوسیالیست به رهبری سوزانا دیاز با کسب ۴۷ کرسی پیروز شد اما از دست یافتن به اکثریت مطلق ۱۰۹ کرسی پارلمان منطقه ای بازماند و برای اداره دولت منطقه ای نیازمندِ حمایت دیگر احزاب است.

حزب نوپا و چپگرای «پودموس»، حزبی که مخالف ریاضت های اقتصادی است با کسب ۱۵ کرسی حامل پیام روشنی برای حزب حاکم بود.

ترزا رودریگز، رهبر حزی پودموس در جمع هوادارانش گفت: «ما بازیگران تغییرات و سیاست های جدید و جایگزین هستیم؛ طرح های جدید خیابانی که پاسخگوی ضرورت های اکثریت مردم کشورمان که به حال خود رها شده اند باشد. تغییر در صحنه سیاسی در آندولس و اسپانیا شروع شده است.»

حزب محافظه کار مردم، حزب نخست وزیر ماریانو راخوی با از دست دادن یک سوم کرسی های پیشین خود در پارلمان منطقه ای ۳۳ کرسی را برای خود حفظ کرد تا بدترین نتیجه را طی ۲۵ سال گذشته را در کارنامه اش ثبت کند.

فرانچسکو فوئنتس، خبرنگار یورونیوز در سویا مرکز اندولس می گوید: «با اینکه سوسیالیست های محافظه کار قدرت را در اختیار دارند اما با نتیجه این انتخابات، پارلمان منطقه ای آندولس با پنج حزب آرایش تازه ای به خود می گیرد. می توان گفت حزب مردم بزرگترین بازنده این انتخابات است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات در آندولس و نگرانی از پیروزی متحدان حزب سیریزای یونان

سال ۲۰۱۵، سال انتخابات سرنوشت ساز برای اسپانیاست

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است