سه راکتور هسته ای در ژاپن از دور خارج می شوند

سه راکتور هسته ای در ژاپن از دور خارج می شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو شرکت گرداننده نیروگاه برق هسته ای در ژاپن اعلام کرده اند که سه راکتور هسته ای خود را از دور خارج می کنند. پس از فاجعه هسته ای چهار سال پیش نیروگاه

آگهی

دو شرکت گرداننده نیروگاه برق هسته ای در ژاپن اعلام کرده اند که سه راکتور هسته ای خود را از دور خارج می کنند. پس از فاجعه هسته ای چهار سال پیش نیروگاه فوکوشیما دایچی، این نخستین بار است که چنین تصمیمی اتخاذ می شود.

در همین حال، نمایندگانی از سازمان ملل متحد که برای شرکت در کنفرانس جهانی «کاهش خطر بلایا» به ژاپن آمده اند از یک تعاونی ماهیگیری در شهر سوما در نزدیکی فوکوشیما بازدید کردند.

ژاپن امیدوار بود روند پاکسازی نیروگاه هسته ای فوکوشیما از آلاینده های رادیواکتیو را سال گذشته به اتمام برساند، اما در نهایت این کار تا سال ۲۰۱۷ میلادی ادامه خواهد یافت.

در کنفرانس جهانی «کاهش خطر بلایا» که در شهر سِندای برگزار گردید به مسائل مختلفی از جمله تلفات انسانی و همچنین نیازهای زیرساختی اشاره شد که بار دیگر با وقوع طوفان در وانواتو خود را آشکار کرد.

سازمان ملل متحد امیدوار است با تصویب یک طرح جدید، سرمایه گذاری در برنامه های پیشگیرانه از فجایع را افزایش دهد.

سرژ رومبی، خبرنگار یورونیوز گزارش می دهد: «این طرح جدید، نه تنها به بخش دولتی مربوط است بلکه شامل بخش خصوصی و جامعه مدنی نیز می شود. این طرح اهداف خاص از نظر هزینه و آمار و ارقام قربانیان را تعیین می کند. هزینه بلایای طبیعی در جهان هر سال به حدود ۲۸۵ میلیارد یورو می رسد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع در توکیو در مخالفت با ریختن پساب نیروگاه فوکوشیما در اقیانوس

دیدار رافائل گروسی با پوتین در سوچی؛ وضعیت بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا «متزلزل» است

انرژی هسته‌ای یا تجدیدپذیر؛ کشورهای اروپا به رهبری فرانسه و آلمان دو دسته شده‌اند