ناامیدی فلسطینی ها به نتیجه انتخابات اسراییل

ناامیدی فلسطینی ها به نتیجه انتخابات اسراییل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فلسطینی ها در رام الله و غزه می گویند که هیچ امید و انتظار خاصی به نتیجه انتخابات پارلمانی در اسرائیل ندارند. روز گذشته بنیامین نتانیاهو گفت که اگر

آگهی

فلسطینی ها در رام الله و غزه می گویند که هیچ امید و انتظار خاصی به نتیجه انتخابات پارلمانی در اسرائیل ندارند. روز گذشته بنیامین نتانیاهو گفت که اگر مجددا انتخاب شود اجازه تشکیل دولت فلسطینی را نخواهد داد.

ساکنان رام الله می گویند با روی کار آمدن نخست وزیر جدید اسراییل، آینده آنها تغییر نمی کند. یک فلسطینی گفت: «همه آنها احزاب صهیونیستی هستند و برای مصادره زمین های فلسطینی، کشتار فلسطینی ها و کنترل اماکن مقدس از جمله بیت المقدس با یکدیگر رقابت می کنند.»

فلسطینی ها در گذشته، بیشتر ترجیح می دادند که در اسراییل احزاب میانه رو قدرت را به دست بگیرند، اما آنها می گویند که دیگر امید خود را به برقراری صلح از دست داده اند.

فوزی برهوم؛ سخنگوی حماس گفت: «هر کس که اراده خوبی داشته باشد، می بازد. ما شاهدیم که تمام احزاب اسراییلی، از سالها پیش باعث و بانی اشغال فلسطین هستند و همه آنها مرتکب جنایت جنگی علیه فلسطینی ها و علیه بشریت شده اند.»

یک فلسطینی دیگر در غزه گفت: «ما امیدواریم که تغییر خوبی پیش بیاید و به سمت صلح و مذاکرات برویم اما من هیچ امیدی نه به دولت اسراییل و نه به ملت اسرائیل دارم.»

با وجود این ناامیدی ها، براساس آخرین نظرسنجی ها، فهرست مشترک احزاب عرب اسراییل در انتخابات پارلمانی ممکن است نتیجه بی سابقه ای به دست آورد و نفوذ خود را در پارلمان اسراییل افزایش دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت