رقابت تنگاتنگ برای قهرمانی جام جهانی اسکی آلپاین

رقابت تنگاتنگ برای قهرمانی جام جهانی اسکی آلپاین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که تنها یک هفته مانده به پایان رقابت های جام جهانی اسکی آلپاین، رقابت برای کسب قهرمانی در مواد مختلف این رشته از ورزش های زمستانی کماکان

آگهی

در حالی که تنها یک هفته مانده به پایان رقابت های جام جهانی اسکی آلپاین، رقابت برای کسب قهرمانی در مواد مختلف این رشته از ورزش های زمستانی کماکان ادامه دارد.

مارپیچ بزرگ مردان: کریستوفرسن به جمع مدعیان پیوست

هنریک کریستوفرسن، یک هفته مانده به پایان فصل جام جهانی اسکی آلپاین، با پیروزی در رقابت های مارپیچ کوچک ارتفاعات کرانسکا گورا، به جمع سه نفر برتر فصل در این ماده راه یافت. این اسکی باز بیست ساله نروژی، یکشنبه با ثبت رکورد یک دقیقه و چهل و یک ثانیه و بیست و شش صدم ثانیه، حاصل دو نوبت رقابت، بالاتر از جولیانو راتزولی ایتالیایی و ماتیاس هارگین سوئدی بر سکوی نخست ایستاد.

آخرین رقابت مارپیچ بزرگ، هفته آینده در پیست مریبل فرانسه برگزار می شود و رقابت میان فلیکس نویرویترِ صدرنشین و مارسل هیرشر و هنریک کریستوفرسن برای قهرمانی در این ماده، دیدنی خواهد بود.

آنا فنینگر به صدرنشینی تینا مازه پایان داد

وقتی تینا مازه، صدر جدول جام جهانی را در آغاز فصل در اوره سوئد به دست گرفت، آنا فنینگر تنها در یک رقابت مارپیچ بزرگ شرکت کرده بود. به هر حال، فنینگر اتریشی، در آستانه پایان فصل، بار دیگر در همان پیست اوره، پیشتاز رقابت های جام جهانی شد.
اسکی باز بیست و پنج ساله اتریشی، با پیروزی در مارپیچ بزرگ سوئد، تنها یک هفته مانده به پایان رقابت های جام جهانی اسکی آلپاین، امتیاز خود را به ۱۳۴۱ رساند و با سی امتیاز اختلاف، به صدرنشینی طولانی مدت تینار مازه اسلونیایی، پایان داد. رقابت های مریبل در هفته آینده به هر حال تکلیف قهرمان فصل را مشخص خواهد کرد.

اسکی روی برف های روان بهاری

تنها چند روز دیگر، فصل بهار در نیمکره شمالی آغاز می شود. با گرم شدن هوا، شکل برف هم اندکی عوض می شود و اسکی بازان هم باید تکنیک های خود را اندکی تغییر دهند.

فران پیکار در این باره می گوید:«شکل اسکی کردن تقریبا یکسان می ماند. ولی اسکی روی برف مصنوعی احساس حرکت روی پلی استر را به شما می دهد، مثل سُر خوردن روی یک سطح اسفنجی؛ در این حالت اسکی باز باید خودش را محکم نگه دارد. هر بار که زانو خم می شود، احساس می کنیم چوب اسکی درون برف فرو می رود. اما برف بهاری، که طبیعی است و کاملا روان و مرطوب، احساس اسکی و سر خوردن روی آب را به شما می دهد. در این حالت باید روشی بین اسکی روی آب و برف پیدا کرد.»

فران پیکار، کارشناس امروز، قهرمان دیروز

در تمام مدت برنامه در فصل زمستان، فران پیکار، تجربه اش را با ما در میان گذاشت و رمز و رازهای اسکی را به ما آموخت. حالا، دیگر زمان آن رسیده که به این مفسر ورزشی، ادای احترام کنیم.

نهم فوریه سال ۱۹۹۲، فران پیکار، برای رقابت های اسکی سرعت المپیک در وَل دیزر فرانسه، زادگاهش آماده است. او سه هفته پیش از آن، در حالی که آمادگی کامل نداشت، در ارتفاعات گارمیش پارتنکیرشن آلمان، با هفت ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول، به مقام هفتادمی رسیده بود. هیچکس فکرش را هم نمی کرد که پیکار بتواند در فَس دو بِلوَرد، یکی از سخت ترین پیست های المپیک، بدرخشد. اما او با عملکردش، تمام محاسبات را برهم ریخت و تنها با پنج صدم ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول، یعنی پاتریک اورتِلیب اتریشی به مقام دوم رسید. او کسب این مدال نقره را از دلچسب ترین خاطرات دوران زندگی اش می داند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عنوان سریع‌ترین یخ‌نورد دنیا به یک ایرانی رسید، محسن بهشتی‌راد در سوئیس بر قله ایستاد

بعد از تهدید فیفا، نروژ از ایده تحریم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منصرف شد

پایان مسابقات جهانی کوهنوردی با اسکی در سوئیس با معرفی تیم های برگزیده