تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری های امنیتی با اسراییل را متوقف می کند

تشکیلات خودگردان فلسطین همکاری های امنیتی با اسراییل را متوقف می کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین روز پنجشنبه از تصمیم خود مبنی بر تعلیق همکاری های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با اسراییل خبر داد. این اقدام در

آگهی

شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین روز پنجشنبه از تصمیم خود مبنی بر تعلیق همکاری های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با اسراییل خبر داد.

این اقدام در واکنش به مسدود شدن درآمدهای مالیاتی این تشکیلات از سوی اسراییل انجام می شود که از حدود سه ماه پیش از پرداخت حدود یکصد و بیست و هفت میلیون دلار از مالیات های ماهانه جمع آوری شده خودداری می کند.

این مبلغ حدود دو سوم از بودجه تشکیلات فلسطینی را دربر می گیرد و پرداخت حقوق دهها هزار نفر از کارمندان بخش دولتی به آن بستگی دارد.

احمد عبدالرحمن یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: «بر اساس قوانین بین المللی، اسراییل به عنوان یک نیروی اشغالگر باید تمام مسئولیت های خود را نسبت به مردم فلسطین در اراضی اشغالی بر عهده بگیرد.»

تصمیم نهایی برای تعلیق همکاری های امنیتی با اسراییل را محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اتخاد خواهد کرد اما هنوز روشن نیست این اقدام از چه تاریخی آغاز خواهد شد.

در پاسخ به تلاش مقام های فلسطینی برای عضویت در نهادهای بین المللی از جمله دیوان بین المللی کیفری بود که اسراییل درآمدهای مالیاتی فلسطینی ها را مسدود کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وقوع یکی از بدترین درگیری‌های خشونت‌‌آمیز در کرانه باختری در پی پیدا شدن جسد یک نوجوان اسرائیلی

محمود عباس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی را معرفی کرد

تصاویری از زادگاه عیسی مسیح در آستانه کریسمس؛ فضای متفاوت بیت‌اللحم زیر سایه جنگ غزه