مراسم تشییع و بزرگداشت بوریس نمتسوف در مسکو

مراسم تشییع و بزرگداشت بوریس نمتسوف در مسکو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مراسم خاکسپاری بوریس نمتسوف، از مخالفان ولادیمیر پوتین که روز جمعه گذشته در پی شلیک گلوله روی پلی در نزدیکی کرملین کشته شد، در مسکو برگزار می شود

آگهی

مراسم خاکسپاری بوریس نمتسوف، از مخالفان ولادیمیر پوتین که روز جمعه گذشته در پی شلیک گلوله روی پلی در نزدیکی کرملین کشته شد، در مسکو برگزار می شود.

قرار است، مراسمی عمومی نیز برای بزرگداشت او در مرکز شهر و با حضور برخی مقامهای رسمی روسیه برگزار شود.

آقای نمتسوف قرار بود، یکشنبه و همزمان با اول ماه مارس، رهبری یک راهپیمایی در مخالفت با دخالت روسیه در اوکراین را به عهده داشته باشد.

گزارشها حاکی از آنست که برخی مقام ها و فعالان سیاسی داخلی و خارجی اجازه حضور در این مراسم را نیافته اند. از جمله رئیس مجلس سنای لهستان که قرار بود در راس گروهی برای شرکت در این مراسم به روسیه سفر کند، به دلیل عدم صدور ویزا در این مراسم حاضر نخواهد شد. مسکو اعلام کرده که نام او در فهرست افرادی است که سفر آنها به روسیه ممنوع است.

در خواست الکسی ناوالنی، از رهبران مخالفان پوتین نیز که در بازداشت به سر می برد، برای شرکت در مراسم، از سوی دادگاه رد شده است. آقای ناوالنی به اتهام تلاش برای برپایی تظاهرات علیه ولادیمیر پویتن به ۱۵ روز حبس محکوم شده است.

پیش بینی شده که حدود ۵۰ هزار نفر در مراسم بزرگداشت بوریس نمتسوف حضور خواهند یافت.

طرفداران آقای نمتسوف، کرملین را به مشارکت در قتل او متهم کرده اند اما ولادیمیر پویتن، این قتل را به عنوان یک اقدام “زننده” و “تحریک آمیز” محکوم کرد و وعده داد که قاتلان را پیدا کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دوست دختر نمتسوف به اوکراین بازگشت

خاکسپاری بوریس نمتسوف، رهبر مخالفان روسیه در مسکو

شاهد قتل نمتسوف: می خواهم به کشورم بازگردم