اروپا در انتظار تدابیر جدید اقتصادی دولت یونان

اروپا در انتظار تدابیر جدید اقتصادی دولت یونان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دوشنبه روز مهمی برای دولت الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان است. دولت چپگرای این کشور طی نامه ای تدابیر جدید این کشور برای خروج یونان از بحران و

آگهی

دوشنبه روز مهمی برای دولت الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان است. دولت چپگرای این کشور طی نامه ای تدابیر جدید این کشور برای خروج یونان از بحران و بازپرداخت بدهی هایش به اروپا را اعلام خواهد کرد.

دولت یونان ناگزیر باید در این گزارش وام دهندگان اروپایی را متقاعد کند تا کمکهای مالی ترویکا برای شش ماه آینده ادامه داشته باشد. برخی از شهروندان در این میان به عملکرد دولت نقد شدیدی دارند.

یکی از شهروندان یونانی می گوید: “ آنها ناگزیرند تا با تدابیر اقتصادی اروپا کنار بیایند تا از نو به رشد اقتصادی دست پیدا کنند. اگر آنها را فراموش کنیم کشور را بسوی ویرانی می بریم. اگر هم آنها را اجرا نکنیم اروپایی ها مجبورمان می کنند آنها را بپذیریم. یک روز ما از اروپا بیرون خواهیم رفت، آنها ما را از اروپا بیرون می اندازند، مطمین باشید.”

شهروندی دیگر حامی سیاستهای دولت است و می گوید: “چه می توانم بگویم، خوش بین هستم، هرچند به این دولت رای نداده ام، با رقبایشان بودم اما امروز با آنها هستم، اگر موفق شوند از آنها حمایت خواهم کردم.”

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، چالش بزرگی پیش رو دارد. او همزمان باید وام دهندگان اروپایی و طبقه آسیب دیده از بحران اقتصادی یونان را راضی نگاه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یانیس واروفاکیس؛ مردی از دنیایی متفاوت

هزینه بدهی های یونان برای مالیات دهندگان اروپایی

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت