سالگرد خونین ترین روز میدان استقلال در کی یف

سالگرد خونین ترین روز میدان استقلال در کی یف
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک سال پیش، میدان استقلال کی یف مرکز اعتراض هایی بود که به کشتار افراد بسیاری منجر شد. در فاصله سه روز و با شلیک نیروهای پلیس ضد شورش به سوی معترضان

آگهی

یک سال پیش، میدان استقلال کی یف مرکز اعتراض هایی بود که به کشتار افراد بسیاری منجر شد. در فاصله سه روز و با شلیک نیروهای پلیس ضد شورش به سوی معترضان مخالف دولت بیش از یکصد نفر کشته شدند.

برای آنهایی که عزیزانشان را از دست داده اند، این یک سالگرد تلخ است. یک زن که همسر خود را در میدان استقلال از دست داده است می گوید: «یک سال گذشت. ما یاد گرفتیم بدون پدر یا بدون همسر زندگی کنیم. مثل این است که همه این ها روز گذشته اتفاق افتاد. من همه چیز را به یاد دارم. حرکات، راه رفتن، لبخند، کلمه های او را به یاد دارم.»

مرد دیگری که پدرش در درگیری های سال گذشته کشته شده است می گوید: «شما با مردم دیگر احساس نزدیکی می کنید چون در آن لحظه های خطرناک، آنها هم در کنار شما بودند. به همین دلیل، میدان استقلال با دیگر مکان ها فرق دارد. مکان بسیار خطرناکی بود اما در عین حال شما انرژی می گرفتید.»

این وقایع به سقوط دولت ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری وقت و سپس الحاق شبه جزیرۀ کریمه اوکراین به روسیه و در نهایت شروع جنگ داخلی در شرق این کشور منجر شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دعوت رهبران آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه به اجرای آتش بس در اوکراین

میدان اروپا در کی یف نقطۀ شروع تحولات اوکراین بود

یک سال جنگ داخلی در اوکراین؛ آنچه گذشت