یونان خواستار تمدید برنامه بین المللی نجات مالی شد

یونان خواستار تمدید برنامه بین المللی نجات مالی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان که بشدت تحت فشار اروپا روز سه شنبه در پارلمان کشورش خواستار تمدید برنامه نجات مالی منطقه پولی یورو با درنظرگرفتن

آگهی

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان که بشدت تحت فشار اروپا روز سه شنبه در پارلمان کشورش خواستار تمدید برنامه نجات مالی منطقه پولی یورو با درنظرگرفتن ملاحظاتی شد. او پیش از این بارها مخالفت خود را با تمدید این طرح اعلام کرده بود.

در پی شکست مذاکرات روز دوشنبه وزیران دارایی منطقه پولی یورو بر سر بدهی های یونان، فشارها بر آتن رو به فزونی گذاشت و با تعیین اولتیماتومی از این کشور خواسته شد تا روز جمعه راهی برای بازپرداخت بدهی ها به وام دهندگان اروپایی بیابد.

از سوی دیگر الکسیس سیپراس روز سه شنبه رئیس جمهوری آینده یونان را معرفی کرد. پروکوپیس پاولوپولوس، وزیر سابق حزب محافظه کار دموکراسی نوین، حزب حاکم سابق گزینه نخست وزیر یونان برای احراز پست ریاست جمهوری است.

آقای سیپراس در توضیح این انتخاب گفت این چهره پیشنهاد حزب متبوعش، حزب چپگرای سیریزاست.

پانایوتیس کوروبلیس، وزیر بهداشت یونان از این گزینه ابراز خرسندی کرد و گفت: «این انتخاب به معنای درایت دولت و نخست وزیر ما در اداره امور کشوری دارد.»

نامزد ریاست جمهوری از نظر نخست وزیر تنها چهره منتقد دولت سابق یونان به طرح نجات مالی است و موافقت همه جناحها را به همراه خواهد داشت.

پارلمان یونان چهارشنبه شب به نامزد ریاست جمهوری رای خواهد داد.

استماتیس یانیسیس، خبرنگار یورونیوز در آتن می گوید: «همه نشانه ها حاکی از این واقعیت است که نامزد مطرح سیپراس، یعنی آقای پاولوپولوس برای پست ریاست جمهوری در سایه حمایت محافظه کاران، در پارلمانی با اکثریت ائتلاف حاکم خیلی بیشتر از ۱۸۰ رای مورد نیاز را کسب خواهد کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یونان به کمک مالی بانک مرکزی اروپا چشم دوخته است

بلندپروازی‌های اقتصادی و منجلاب بازار املاک چین؛ نخست‌وزیر خواهان رشد پنج درصدی است

با رای پارلمان، شهباز شریف به عنوان نخست وزیر پاکستان برگزیده شد