فضاپیمای اروپایی، ورود مجدد به زمین را آزمایش می کند

فضاپیمای اروپایی، ورود مجدد به زمین را آزمایش می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس فضایی اروپا روز چهارشنبه، هواپیمای فضایی کوچکی را برای یک پرواز تجربی و با هدف طراحی یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد پرتاب خواهد کرد. این فضاپیما

آگهی

آژانس فضایی اروپا روز چهارشنبه، هواپیمای فضایی کوچکی را برای یک پرواز تجربی و با هدف طراحی یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد پرتاب خواهد کرد. این فضاپیما باید بدون سوختن یا انحراف از مسیر خود، قادر به برگشتن به جو زمین باشد.

این هواپیمای بدون بال، آی ایکس وی (IXV) نامگذاری شده است و دو تن وزن و پنج متر طول دارد.

جرمی ویلکس، خبرنگار بخش علوم یورونیوز گفت: «نکته مهمی که باید یادآوری کرد اینست که این واقعا یک پرواز آزمایشی است و امکان هر اتفاقی وجود دارد. با اینکه همیشه می توان شبیه سازی در کامپیوتر و تونل باد انجام داد اما هدف اصلی این آزمایش یادگیری در مورد رفتن به فضا و برگشتن است. آی ایکس وی با سیصد حسگر پوشیده شده تا اطلاعاتی همچون فشار هوا و درجه حرارت هواپیما را هنگام پایین آمدن و فرود در اقیانوس آرام ثبت کنند.»

آی ایکس وی، ساعت دوی بعدازظهر چهارشنبه توسط یک موشک از سکوی پرتاب سازمان فضایی اروپا در گویان فرانسه به فضا پرتاب خواهد شد. پس از رسیدن به ارتفاع ۴۵۰ کیلومتری زمین، آی ایکس وی با سرعت ۲۷ هزار کیلومتر در ساعت به زمین برگشته و چتر خود را جایی در اقیانوس آرام باز خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اخترشناسان: سیاهچاله کهکشان راه شیری توسط میدان‌های مغناطیسی قدرتمند احاطه شده است

شرکت ایلان ماسک برای یک آژانس اطلاعاتی آمریکا شبکه‌ای از ماهواره‌های جاسوسی می‌سازد

جیمز وب تصاویری خیره‌کننده از یک منطقه ستاره‌ساز در کهکشان مثلثی را ثبت کرد