وکلای کاپیتان کشتی کوستا کونکوردیا خواستار تبرئه وی شدند

وکلای کاپیتان کشتی کوستا کونکوردیا خواستار تبرئه وی شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وکلای فرانچسکو شتینو، کاپیتان خاطی کشتی مسافربری غرق شده کوستا کونکوردیا از دادگاه خواسته اند تا در زمان صدور رای، به نقص فنی و مسئولیتِ کیفری و مدنی

آگهی

وکلای فرانچسکو شتینو، کاپیتان خاطی کشتی مسافربری غرق شده کوستا کونکوردیا از دادگاه خواسته اند تا در زمان صدور رای، به نقص فنی و مسئولیتِ کیفری و مدنی شرکت دریانوردی تفریحی کوستا توجه کرده و آقای شتینو را از اتهام اصلی، یعنی رها کردن کشتی و مسافران در زمان خطر، تبرئه کند.

انتظار می رود، دادگاه شهر گروسِتو در منطقه توسکانی ایتالیا، پس از هجده ماه رسیدگی به این پرونده، حکم خود را طی روزهای آینده اعلام کند. در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی، برای تنها متهم این پرونده یعنی کاپیتان فرانچسکو شتینو به دلیل تخلف منجر به مرگ، ۲۶ سال و سه ماه زندان مطالبه شده است. احتمال محکومیت تنها یک فرد در این پرونده جنجالی، نه تنها برای متهم، بلکه برای خانواده های قربانیان هم خوشایند نخواهد بود؛ چرا که در صورت اثبات عدم مسئولیت شرکتِ کوستا، بازماندگان عملا امکان دریافت غرامت از شخص فرانچسکو شتینو را نخواهند داشت.

مارکو دِ لوکا، وکیل شرکت کشتیرانی مسافرتی کوستا، با تاکید بر بی تقصیری موکلش گفت: «کوستا هیچ کسی را رها نکرده است. واضح است که این مشکل خودِ این شخص است. فقط سعی می کند از خودش دفاع کند. او حق دفاع دارد و در نهایت این هیات منصفه است که قضاوت خواهد کرد. ولی هیچ کس او را رها نکرده است. این خود او است که کشتی را رها کرده و به همین دلیل متهم است.»

سیزدهم ژانویه سال ۲۰۱۲، کشتی تفریحی کوستا کونکوردیا در ساحل جزیره جیلیوی ایتالیا واقع در دریای مدیترانه دچار سانحه شد و ۳۲ تن از مسافران آن جان خود را از دست دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجازات کاپیتانی که پیش از همه کشتی را ترک کرد

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟