جو بایدن در بروکسل؛ اتحاد آمریکا و اروپا در برابر روسیه

جو بایدن در بروکسل؛ اتحاد آمریکا و اروپا در برابر روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا، برای گفتگو با مقامات اروپایی درباره موضوعات امنیتی، کمک های مالی به اوکراین و گفتگو درباره تحریم های اقتصادی

آگهی

جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا، برای گفتگو با مقامات اروپایی درباره موضوعات امنیتی، کمک های مالی به اوکراین و گفتگو درباره تحریم های اقتصادی شدیدتر علیه روسیه در پارلمان اروپا با مارتین شولتز رئیس پارلمان و همچنین دونالد توسک رئیس شورای اروپا دیدار کرد.

نمایش جبهه ای متحد در مواجهه با بحران اوکراین، پیامی است که آقای بایدن روز جمعه با ورود به بروکسل ابراز کرد. وی گفت: «اکنون زمانی است که ایالات متحده و اروپا باید در کنار هم بایستند، محکم و استوار. نمی توان به روسیه اجازه داد که نقشه اروپا را از نو ترسیم کند زیرا این دقیقا کاری است که آنها در حال انجامش هستند.»

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا نیز گفت: «ما نمی توانیم استقلال، حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را به خطر بیاندازیم. اتحادیه اروپا کاملا به ادامه حمایت از اوکراین، کمک به انجام اصلاحات در کشور و تبدیل شدن اوکراین به کشوری مدرن، مرفه و دموکراتیک متعهد است.»

آقای بایدن پس از بروکسل، برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان خواهد رفت و در حاشیه این اجلاس گفتگوهای سه جانبه ای بهمراه پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش در دریای جنوبی چین؛ رئیس‌جمهوری فیلیپین به پکن هشدار داد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد