تشدید درگیریها در دبالتسوه و تخلیه ساکنان این شهر توسط دولت اوکراین

تشدید درگیریها در دبالتسوه و تخلیه ساکنان این شهر توسط دولت اوکراین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درگیریها میان نظامیان اوکراینی و جدایی طلبان هوادار روسیه در نزدیکی شهر دبالتسوه در شرق اوکراین به نحوی است که هر لحظه احتمال سقوط این شهر و کنترل آن

آگهی

درگیریها میان نظامیان اوکراینی و جدایی طلبان هوادار روسیه در نزدیکی شهر دبالتسوه در شرق اوکراین به نحوی است که هر لحظه احتمال سقوط این شهر و کنترل آن بدست جدایی طلبان می رود.

در این میان شهروندان دبالتسوه نگران وضعیت خود هستند، به ویژه اینکه نزدیک به ده روز است که در سرمای زمستان، گاز و الکتریسیته و آب آشامیدنی ندارند.

نخست وزیر اوکراین از وزیر دفاع خواسته است تا هر چه سریعتر موضوع تخلیه این شهروندان انجام گیرد و به مناطق امن انتقال داده شوند.

آرسنی یاتسنیوک در جلسه کابینه گفت: “شب گذشته دستور دادم تا شهروندان دبالتسوه را بسرعت از این شهر خارج کنیم. تاکنون شش اتوبوس دولتی مامور تخلیه شهروندان شده اند. آنها مرتبا زیرآتش هستند. خوشبختانه تاکنون کسی زخمی نشده است.”

برخی از اوکراینی های ساکن کی یف، پایتخت اوکراین، دواطلب شده اند تا برای کمک به شهروندان دبالتسوه و حمایت از سربازان اوکراینی به شرق اوکراین بروند. به گفته مقامات ارتش اوکراین، تنها در روز شنبه، نزدیک به پانزده سرباز اوکراینی در درگیریها جانشان را در شرق اوکراین ازدست داده اند.

وزیر دفاع اوکراین بار دیگر تاکید کرد که ارتش روسیه مستقیما در جنگ مقابل کی یف قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات برای آتش بس در شرق اوکراین شکست خورد

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم