موافقت اردن برای مبادله خلبان این کشور با ساجده الریشاوی

موافقت اردن برای مبادله خلبان این کشور با ساجده الریشاوی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدها نفر با تجمع در امان، پایتخت اردن، خواهان آن شدند تا دولت این کشور به خواسته داعش مبنی بر آزادی ساجده الریشاوی، جهادگرای زندانی در اردن، تن بدهد

آگهی

صدها نفر با تجمع در امان، پایتخت اردن، خواهان آن شدند تا دولت این کشور به خواسته داعش مبنی بر آزادی ساجده الریشاوی، جهادگرای زندانی در اردن، تن بدهد تا معاذ الکساسبه ، خلبان اردنی، از دست این شبه نظامیان رهایی یابد.

همزمان، گزارش شده که سخنگوی دولت اردن از آمادگی این کشور برای مبادله این زن جهادگرای عراقی با خلبان اردنی به گروگان گرفته شده توسط داعش خبر داده است.

بنابر گزارشها، مهلت داده شده توسط شبه نظامیان داعش برای کشتن این خلبان اردنی و کنجی گوتو، خبرنگار ژاپنی، در ساعت دو بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت گرینویچ، پایان خواهد یافت. در ژاپن هم دهها نفر با تجمع در توکیو خواهان آزادی این خبرنگار شده اند.

پس از انتشار ویدئوی دوم این گروگان ژاپنی، مادر او از دولت ژاپن خواهش کرد تا هر کاری را که می تواند برای مذاکره با دولت اردن و آزادی فرزندش انجام دهد.

داعش قبل از کشتن اولین گروگان ژاپنی، خواهان دریافت دویست میلیون دلار از دولت این کشور شده بود. نخست وزیر ژاپن این شرط را رد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

گروگانگیران نیجریه ۶۲۰ هزار دلار برای آزادی دانش آموزان ربوده شده طلب کردند

کارشناسان سازمان ملل از بریتانیا خواستند «عروس سابق داعش» را به کشور بازگرداند