تظاهرات علیه شارلی ابدو در کشورهای مسلمان

تظاهرات علیه شارلی ابدو در کشورهای مسلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران نفر در کشورهای مسلمان در اعتراض به انتشار مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام در نشریه فرانسوی شارلی ابدو، پس از نماز جمعه تظاهرات کردند و پرچم

آگهی

هزاران نفر در کشورهای مسلمان در اعتراض به انتشار مجدد کاریکاتورهای پیامبر اسلام در نشریه فرانسوی شارلی ابدو، پس از نماز جمعه تظاهرات کردند و پرچم فرانسه را آتش زدند.

این تظاهرات در الجزایر، پاکستان و نیجریه به خشونت کشیده شد. چهار نفر در زیندر، دومین شهر نیجریه کشته شدند و تظاهرکنندگان مرکز فرهنگی فرانسه در این شهر را به آتش کشیدند.

در استانبول ترکیه حدود یکصد نفر در مقابل مسجد فاتح، به فراخوان یک انجمن اسلامگرا، برای ادای احترام به برادران کواشی تجمع کرده و نماز خواندند.

آنها با حمل تصاویر برادران کواشی و همچنین اسامه بن لادن، رهبر القاعده، پلاکاردهایی با عنوان «ما همه کواشی هستیم» در دست داشتند.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم گفت: «ما آمده ایم تا به اهانت به پیامبرمان اعتراض و مراسم یادبود آن دو برادر را برگزار کنیم.»

در چند شهر بزرگ پاکستان نیز راهپیمایی های اعتراضی علیه شارلی ابدو برگزار شد. در کراچی تظاهرات در مقابل کنسولگری فرانسه به درگیری با پلیس انجامید. دست کم دو تن از جمله عکاس خبرگزاری فرانسه در جریان این درگیری ها مجروح شدند. به گفته پلیس او بر اثر اصابت گلوله ای که از سوی معترضان شلیک شد، زخمی گردید. وضعیت او وخیم گزارش شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبری غرب‌ستیز و پوپولیست یا محبوب و قربانی؛ ظهور، سقوط و صعود عمران خان در کشور ژنرال‌ها

حامیان دولت پاکستان خواستار استعفای قاضی صادرکننده حکم آزادی عمران خان شدند

اعزام سربازان ارتش پاکستان به پایتخت؛ خیابان‌های اسلام‌آباد امنیتی و سران حزب عمران خان بازداشت شدند