راهپیمایی عظیم مردم پاریس در دفاع از آزادی بیان

راهپیمایی عظیم مردم پاریس در دفاع از آزادی بیان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

راهپیمایی بزرگ پاریس در دفاع از آزادی بیان و گرامیداشت یاد قربانیان حوادث تروریستی روز های اخیر، یکشنبه ۱۱ ژانویه با شرکت بیش از یک میلیون نفر برگزار

آگهی

راهپیمایی بزرگ پاریس در دفاع از آزادی بیان و گرامیداشت یاد قربانیان حوادث تروریستی روز های اخیر، یکشنبه ۱۱ ژانویه با شرکت بیش از یک میلیون نفر برگزار شد. این راهپیمایی از ساعت سه بعد از ظهر به وقت اروپای مرکزی از میدان جمهوری آغاز شد و در مسیر خود به سمت میدان ناسیون به مدت سه ساعت ادامه یافت.

جمعیت عظیم مردم نه تنها در دوسوی میدان جمهوری و میدان ناسیون بلکه در بسیاری از خیابان های منتهی به مسیر راهپیمایی موج می زد و تا پاسی از شب گذشته نیز به صورت پراکنده حضور داشت. زنی که پلاکاردی در دست دارد و روی آن به زبان های فرانسه و عربی نوشته “من شارلی هستم“، می گوید: “من برای آزادی بیان به این راهپیمایی آمده ام، آزادی برای همه. ما می توانیم از سوء تفاهم بین جوامع مختلف بپرهیزیم. ما اینجا در فرانسه به آزادی اندیشه احترام می گذاریم. بنابراین من شارلی هستم.”

مردی که یک کاریکاتور در دست دارد می گوید: “من امروز به طور خودجوش به این راهپیمایی پیوستم، زیرا این شهروند فرانسوی و برابری، آزادی و برادری است که کشته می شود، صرف نظر از اینکه چه دینی داشته باشید. همه ما قلب خونباری داریم.”

و یک شرکت کننده دیگر می گوید: “امیدوارم که این لحظه ای زودگذر نباشد. امیدوارم در پشت آن یک آگاهی ملی و حتی بین المللی نهفته باشد. اینکه این یک آرزو باشد یا نه، نمی دانم. ولی به هر نحو می خواهیم به آن باور داشته باشیم.”

بسیاری از راهپیمایان پلاکاردهای کوچک و بزرگی را با خود حمل می کردند که حاوی نوشته ها و کاریکاتورهایی در دفاع از آزادی بیان بود. جمعی از مردم نیز از بالکن ساختمان های مشرف به مسیر راهپیمایی، همبستگی خود را با راهپیمایان نشان وی دادند.

گزارشگر یورونیوز از محل برگزاری راهپیمایی می گوید: “امروز یکشنبه، پاریس پایتخت جهان بود، پایتخت آزادی بود و قصد دارد همینطور بماند. حرکت امشب این همه مردم در خیابان ها و هر جای دیگر این را ثابت کرد. تجمع این همه مردم با گرایش های مختلف و در همه سنین به راستی یک تجمع نیرومند تاریخی بود.اینجا، میدان ناسیون، هم آزادی و هم جمهوری را دربر گرفته بود.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حضور بی سابقه فرانسوی ها در راهپیمایی همبستگی

برج ایفل پس از ۶ روز تعطیلی به دلیل اعتصاب کارگران بار دیگر میزبان گردشگران شد

هجوم مزرعه‌داران خشمگین فرانسوی به سالن نمایشگاه کشاورزی پاریس پیش از بازدید امانوئل ماکرون