اوکراین سالی پر از شوک و فاجعه را پشت سر می نهد

اوکراین سالی پر از شوک و فاجعه را پشت سر می نهد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کی یف پایتخت اوکراین در آستانه سال نو میلادی خود را برای پشت سر نهادن یک سال پر از تنش و مصیبت آماده می کند. روز سه شنبه در میدان کی یف طرفداران

آگهی

کی یف پایتخت اوکراین در آستانه سال نو میلادی خود را برای پشت سر نهادن یک سال پر از تنش و مصیبت آماده می کند. روز سه شنبه در میدان کی یف طرفداران اروپا به آنها که در جریان تحولات یکسال گذشته جان خود را از دست دادند ادای احترام کردند.

ماریا، ۲۲ ساله و فعال سیاسی داوطلب می گوید: “ما امید به انقلاب و تغییر داشتیم، اما هیچ کس در انتظار اینکه جنگ آغاز شود نبود. سالی که گذشت شوک اور بود.”

آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین، روسیه را مسئول تمام این مصائب و جان های از دست رفته می داند. او در یک کنفرانس خبری گفت: “چرا پوتین ارتش خود را به اوکراین فرستاد؟ هدفش چه بود؟ حفاظت از زبان روسی؟ اما همه اوکراین که به زبان روسی صحبت می کنند. ما نیاز به این حفاظت نداریم. حفاظت از دونتسک و لوهانسک؟ حفاظت در قبال چه کسی؟ پنج هزار نفر کشته شده اند و این چیزی است که روسیه مسئول آن است.”

در دونتسک در شرق اوکراین، در حالی به استقبال سال نوی میلادی می روند که شهر همچنان مانند یک منطقه جنگی است. شبه نظامیان طرفدار روسیه مجروحان جنگی اوکراین را به سربازان اوکراینی تحویل می دهند و این گامی در اجرای توافق آتش بس است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها