واکنشهای بین المللی به حمله مرگبار طالبان به مدرسه ای در پاکستان

واکنشهای بین المللی به حمله مرگبار طالبان به مدرسه ای در پاکستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حمله شبه نظامیان طالبان پاکستان به مدرسه ای در شهر پیشاور و مرگ دهها دانش آموز، واکنش های بین المللی را در پی داشت. مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا

آگهی

حمله شبه نظامیان طالبان پاکستان به مدرسه ای در شهر پیشاور و مرگ دهها دانش آموز، واکنش های بین المللی را در پی داشت.

مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا در این باره گفت: «این جنایت وحشیانه که همه ما را مبهوت کرده، یکبار دیگر رفتار غیر انسانی طالبان را نشان داد. ایدئولوژی غیر انسانی و تعصب ظالمانه آنها را. و مهمترین چیزی که ما را شوکه کرد این بود که آنها حتی از کشتار کودکان نیز دریغ ندارند.»

همزمان با این واقعه، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کرده است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز که در لندن به سر می برد، گفت: «این ترور وحشیانه را به قوی ترین شکل ممکن محکوم می کنیم. عاملان این کشتار باید به دادگاه کشانده شوند. در این لحظات و شرایط بسیار سخت با مردم پاکستان همراه خواهیم بود و برای کمک به آنها از هیچ راهی دریغ نخواهیم کرد.» ملاله یوسف زی، که هفته گذشته همراه با کیلاش ساتیارتی جایزه صلح نوبل را دریافت کرد نیز از جمله افرادی است که دو سال پیش مورد حمله طالبان پاکستان قرار گرفت.

او نیز طی سخنانی ضمن محکوم کردن این حمله اظهار داشت: “این اقدام بسیار دردآور بود و برای تمامی بچه هایی که جانشان را در این حمله از دست دادند، گریه می کنم.”

کایلاش ساتیارتی، برنده جایزه صلح نوبل امسال نیز گفت: «شبه نظامیان، طالبان یا هر نوع دیگری از آنها که کودکان را می کشند دشمن انسان ها هستند. این حمله لکه ننگی در تاریخ بشریت است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش انتخاباتی در پاکستان؛ نامزد حزب جنبش دموکراتیک در اثر تیراندازی زخمی شد

حمله به مسیحیان پاکستان و غارت آنها؛ برگزاری تجمعی برای دادخواهی و اجرای عدالت

قتل‌عام لویستون؛ پس از ۴۸ ساعت جستجو سرانجام «جسد» مظنون حمله پیدا شد