ادامه مذاکرات تا رسیدن به توافق در نشست تغییرات آب و هوایی

ادامه مذاکرات تا رسیدن به توافق در نشست تغییرات آب و هوایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نشست تغییرات آب و هوای سازمان ملل متحد در شهر لیما، پایتخت پرو در حالی روز پایانی خود را طی می کند که برخی گزارشها با اشاره به عدم توافق میان چین و

آگهی

نشست تغییرات آب و هوای سازمان ملل متحد در شهر لیما، پایتخت پرو در حالی روز پایانی خود را طی می کند که برخی گزارشها با اشاره به عدم توافق میان چین و آمریکا به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای از احتمال ادامه نشست تا روز شنبه خبر می دهند.

همزمان با برپایی این نشست، معترضان نیز در محوطه بیرونی محل مذاکرات با در دست داشتن پلاکاردهایی بر لزوم توقف فعالیتهایی که منجر به گرم شدن بیشتر کره زمین می شود، تاکید کردند.

یکی از معترضان می گوید: «اینجا هستم تا به مقامهای دولت آمریکا بگویم تا اولین گام را از کشور خود آغاز کنند. این به معنی کاهش استفاده از سوختهای فسیلی و سرمایه گذاری و جایگزینی آنها با انرژی های تجدید پذیر است.»

همزمان جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا نیز که برای شرکت در این نشست به پرو سفر کرده پس از دیدار با مقام های چین از وجود نکات مشترکی میان دو کشور خبر داد و از دیگر کشورها نیز خواست تا از مقصر دانستن یکدیگر دست بردارند و بمنظور اجماع برای یک اقدام جدی حرکت کنند.

وی گفت: « ما واقعا فرصتی برای برگشتن به قبل و اینکه بفهیمم مسئولیت این اقدامات با چه کسی است را نداریم. راحت بگویم این مسئولیتی برعهده همه ما است.»

بر اساس گزارش سازمان جهانی آب و هوا، سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان گرمترین سال از اواخر
قرن نوزدهم تاکنون به ثبت رسیده است.

همچنین بر اساس گزارش این سازمان از میان ۱۵ سالی که تاکنون به عنوان گرمترین زمان به ثبت رسیده، ۱۴ سال در قرن ۲۱ میلادی بوده است.

این سازمان همچنین در گزارش خود آورده است که حدود ۹۳ درصد از انرژی های ناشی از گازهای گلخانه ای که در جو زمین حبس شده از فعالیتهای انسان و سوختهای فسیلی نشات گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف فسیل بزرگترین دلفین رودخانه‌ای با قدمت ۱۶ میلیون سال در پرو

طرح ترور یک اسرائیلی در نشست اپک؛ مقامات پرو: یکی از دستگیرشدگان عضو نیروی قدس سپاه ایران است

پرو؛ افسر پلیس برای دستگیری فروشندگان مواد مخدر لباس بابانوئل به تن کرد