جستجوی کودکان مفقود شده در ترکیه با یاری یک فروشگاه زنجیره ای

جستجوی کودکان مفقود شده در ترکیه با یاری یک فروشگاه زنجیره ای
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

انجمن «خانواده هایی که بستگانشان مفقود شده» در شهر استانبول ترکیه با کمک یک فروشگاه زنجیره ای موادغذایی، کمپینی را برای یافتن کودکان گمشده به راه انداخته است.

روی کیسه های پلاستیکی این فروشگاه علاوه بر چاپ تصاویر کودکان مفقود شده نوشته است:«اگر مرا دیدید به مادرم اطلاع دهید.»

کامل اوزن، مدیرعامل فروشگاه زنجیره ای اونور درباره این کمپین توضیح می دهد: «کیسه های پلاستیکی وارد هر خانه ای می شود. روی این کیسه ها تصویر کودکان چاپ شده است. ما دو هدف داریم یکی آگاهی بخشی و جلوگیری از مفقود شدن کودکان و دیگری یافتن کودکان گمشده.»

حِسنا و جِوهر کوپسی والدین بایرام، کودکی هستند که سال ها پیش مفقود شده است. جِوهِر پدر این کودک درباره این کمپین می گوید: «من نظر مثبتی دارم زیرا سه میلیون کیسه پلاستیکی هر ماه [با تصویر کودکان مفقود شده] تولید می شود؛ این یعنی سه میلیون نسخه از عکس کودکانمان.»

حسنا، مادر بایرام نیز می گوید: «صبح ها که از خواب بیدار می شوم، همیشه منتظرش هستم. وقتی کسی زنگ خانه را می زند، فکر می کنم که صدایش را می شنوم. این امید من است. برای مثال، وقتی به جایی می روم، فرض می کنم که او را در خیابان خواهم دید. من او را در فروشگاه یا خیابان خواهم دید. من همیشه اینگونه بوده ام.»

ظفر اوزبیلیجی، مدیر انجمن «خانواده هایی که بستگانشان مفقود شده» سه تا چهار بار در هفته خودرویی را در خیابان های استابول می راند که نامش را «اتوبوس امید» گذاشته و روی آن تصویر کودکان گمشده نقش بسته است

برآورد می شود که طی پنج سال گذشته چهارده هزار و 412 کودک در ترکیه مفقود شده باشد. بیش از هشتصد کودک در این شمار هنوز به خانواده هایشان بازگردانده نشده اند. گمان می رود که هدف از ربودن کودکان در ترکیه، فروش اجزای بدن، بیگاری و استفاده در شبکه های تروریستی باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت

سوئیس به‌دنبال تغییر قوانین فرزندخواندگی‌ پس از انتشار گزارش‌هایی از ورود «غیرقانونی» هزاران کودک