بررسی ال کلاسیکو در کرنر این هفته

بررسی ال کلاسیکو در کرنر این هفته
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در این برنامه به ال کلاسیکوی اسپانیا و در انگلستان به حواشی دیدار چلسی و منچستر یونایتد می پردازیم.

رئال مادرید و بارسلونا دو رقیب دیرینه روز شنبه در استادیوم سانتیاگو برنابئوی مادرید در مقابل یکدیگر صف آرایی کردند.

اگر چه نیمار مهاجم برزیلی بارسلونا در دقیقه چهارم اولین گل «ال کلاسیکو» را به ثمر رساند اما کریستیانو رونالدو مهاجم سفید پوشان در دقیقه ۳۵ بازی از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند.

در دقیقه ۵۰ بازی این په په مدافع پرتغالی رئال بود که تیمش را با به ثمر رساندن گل جلو انداخت.

یازده دقیقه بعد کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئال با استفاده از یک ضد حمله نتیجه را سه بر یک کرد.

بدین ترتیب یاران لیونل مسی به همراه لوئیز انریکه سر مربی خود تا پایان بازی نتوانستند نتیجه را تغییر دهند و این بازی حساس را به شاگردان کارلو آنچلوتی واگذار کردند.

منچستر یونایتد و چلسی مهمترین بازی هفته لیگ برتر انگلستان را با تساوی به پایان رساندند. شاگردان مورینیو در اولدترافورد نشان دادند که بی دلیل نیست در صدر جدول لیگ برتر هستند.

آنها با سر طلایی دیدیه دروگبای ۳۷ ساله به گل رسیدند و تنها در وقت اضافی بازی بود که فان پرسی هنرمند توانست با شوتی سهمگین از نقطه پنالتی خیال فنخال را کمی راحت کند. هر چند که با این تساوی هم آبی پوشان لندنی با اقتدار در صدر هستند.

در پی درگیری هایی که در جریان مسابقه بین دو تیم آلبانی و صربستان رخ داد، یوفا نتیجه بازی را سه بر صفر به نفع صربستان اعلام کرد اما همزمان سه امتیاز نیز از تیم صربستان کم کرد و دو بازی آینده این تیم در چارچوب رقابت های مقدماتی جام ملت های اروپا نیز در پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. همچنین دو تیم به پرداخت مبلغ صد هزار یورو جریمه نیز محکوم شدند.

درگیری های یاد شده، زمانی رخ داد که پرچم آلبانی بزرگ توسط یک پرنده هدایت شونده برفراز ورزشگاه پارتیزان بلگراد به اهتزاز در آمد و همین موجب خشم بازیکنان و تماشاچیان صرب شد. در پی این واقعه یکی از بازیکنان صربستان این پرچم را به پایین کشید و آنجا بود که درگیری بین بازیکنان دو تیم آغاز شد و بازی نیمه تمام باقی ماند.

بوروسیا دورتموند در ادامه روند ناکامی ها
ی خود در بوندس لیگا مقابل هانوفر شکست خورد. دورتموند در ۹ بازی اخیر شش شکست را متحمل شده است.

یکی از زیباترین استادیومهای فوتبال جهان هفتاد ساله شد. در ۲۷ اکتبر ۱۹۴۴ ساخت استادیوم رئال مادرید آغاز شد. استادیومی در محله شامارتین مادرید. امروز نام آن به سانتیاگو برنابئو تغییر یافته است. استادیومی که هر کدام از ستاره های جهان آرزوی بازی در آنرا دارند.

ساخت استادیوم در سال ۱۹۴۷ پایان یافت و بدل شد به استادیوم خانگی رئال مادرید و در سال ۱۹۵۵ مدیران باشگاه تصمیم گرفتند تا نام آنرا به برنابئو تغییر دادند. سانتیاگو برنابئو مدیر باشگاه نقش زیادی در موفقیتهای باشگاه فوتبال رئال مادرید داشت و عامل اصلی ساخت این استادیوم بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

سرقت ۵۰۰ هزار یورویی از منزل ستاره منچستر ‌‌سیتی

ال‌کلاسیکو جنجالی برنده نداشت؛ بارسلونا و رئال امتیاز‌ها را تقسیم کردند