اصلاح قوانین، چالشی که کنگره حزب کمونیست چین با آن روبرو است

اصلاح قوانین، چالشی که کنگره حزب کمونیست چین با آن روبرو است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

با وجود ادامه جنبش اعتراضی در هنگ کنگ، رهبران چین برای بحث پیرامون مهمترین مسائل حکومتی، از روز دوشنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۱۴ در هیجدهمین کنگره حزب کمونیست این کشور که در پکن برگزار شده، گردهم آمدند.

به نظر می رسد حزب کمونیست چین در این کنگره با چالش زیادی برای اصلاحات قانونی روبروست. یکی از این چالش ها مربوط به تعیین سرنوشت تعدادی از مقامات ارشد حزبی است که رسوایی هایی به بار آورده اند. بر اساس برنامه اعلام شده، این مسئله روز پنجشنبه و در چهارمین پلنوم کمیته مرکزی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

رسانه های تحت کنترل حزب خود را برای جذب مخاطبان بیشتر آماده می کنند و مقامات حزب در صدد هستند برای کاهش ناآرامی ها و خشونت های ناشی از تبعیض، تغییراتی قانونی را در جهت گسترش عدالت در سطوح محلی اعمال کنند.

اما شین هوآ، خبرگزاری دولتی چین، مطلبی را منتشر کرده که در آن به نقل از یک مقام حزبی (که از ذکر نام او خودداری ورزیده) می نویسد: “چگونه می توان در شرایطی که مردم کمترین احترامی برای حاکمیت قوانین موجود قائل نیستند،از اصلاح قانون سخن گفت؟” این مقاله در عین حال می افزاید: “مشکل در این است که برخی از رهبران محلی هنوز تفکر فئودالی دارند و قدرت را برتر از قانون می دانند.”

از سوی دیگر اصلاح قوانین به ویژه در جهت بهبود وضع بخش خصوصی، در گروی کاهش نفوذ حزب کمونیست است. یک مدیر اجرایی در بخش خصوصی می گوید: “ما اکنون در ابراز عقاید و برخی تصمیم گیری ها شاهد پیشرفت هایی هستیم، اما برای اینکه مقامات مسئول به طور حرفه ای، مستقل و شفاف عمل کنند، نیاز به اراده سیاسی بیشتری است. به ویژه پایان دادن به نفوذ حزب در دادگاه ها نیازی حیاتی است.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

هنگ کنگ با تصویب قانون جدیدی قدرت دولت را برای سرکوب مخالفان بیشتر کرد

واکنش چین به طرح منع فعالیت تیک‌تاک در آمریکا: منطق واشنگتن منطق راهزنان است