مجله فوتبال؛ گلزنی لمپارد، شکست خانگی میلان

مجله فوتبال؛ گلزنی لمپارد، شکست خانگی میلان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در رقابت های فوتبال لیگ برتر انگلستان، فرانک لمپارد دروازه تیم سابقش یعنی چلسی را باز کرد و بازی را برای منچسترسیتی به تساوی کشید اما از ابراز خوشحالی خودداری کرد.

در ایتالیا، مرد دیگری تیم سابقش را شکست داد. در ورزشگاه سن سیرو، ماسیمیلیانو الگری، سرمربی یوونتوس آ ث میلان را مغلوب کرد. الگری در ماه ژانویه گذشته از آ ث میلان اخراج شده بود و حال با این پیروزی انتقام خود را از میلان گرفت.

در هفته پنجم رقابت های لیگ برتر انگلستان، منچستر سیتی در خانه میزبان چلسی بود. در این دیدار تیم میهمان در دقیقه ۷۱ توسط آندره شورله به گل رسید. این نتیجه تا دقیقه ۸۵ پابرجا بود تا اینکه در این زمان، فرانک لمپارد، بازیکن سابق چلسی بازی را برای منچسترسیتی به تساوی کشید. چلسی با این تساوی صدرنشینی خود را حفظ کرد و منچسترسیتی هم در در رده ششم جدول باقی ماند.

در هفته سوم لیگ سری آ ایتالیا هم، یوونتوس در ورزشگاه سن سیرو میهمان آ ث میلان بود. در این دیدار، کارلوس توز در دقیقه ۷۱ تک گل بازی را برای یوونتوس به ثمر رساند تا شاگردان فیلیپو اینزاگی در خانه مغلوب شوند. یوونتوس با این پیروزی به سه امتیاز شیرین خارج از خانه رسید و هم امتیاز با رم در رده دوم جدول قرار گرفت. آ ث میلان هم با شش امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد.

پیش بینی نتایج چند مسابقه

یکی از جذابیت های فوتبال آنست که نتایج آن قابل پیش بینی نیست. اما خبرنگاران ورزشی یورونیوز نتیجه چند مسابقه را پیش بیینی کرده اند. شما هم می توانید پیش بینی های خود را بر روی صفحه فیس بوک یورونیوز با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

بیشتر خبرنگاران ورزشی یورونیوز برای مسابقه رئال مادرید با الچه، برد پنج بر صفر رئال را پیش بینی کرده اند. برای مسابقه بین تیم های لیورپول و اورتون تساوی یک بر یک پیش بینی شده و بر اساس این پیش بینی، دورتموند هم دو بر یک اشتوتگارت را خواهد برد.

شخصیت های موفق و ناموفق هفته

در این بخش به شخصیت های موفق و و ناموفق دنیای فوتبال در هفته گذشته می پردازیم. ببینیم این شخصیت ها چه کسانی هستند؟

اولین شخصیت موفق هفته کریستیانو رونالدو است که در بازی رئال مادرید در برابر دیپورتیوو لاکرونیا سه گل به ثمر رساند. این بیستمین مسابقه ای بود که رونالدو در آن برای رئال مادرید هت تریک کرد.

دیگر شخصیت موفق هفته، یاسین براهیمی، مهاجم الجزایری تیم پورتوی پرتغال است که در اولین حضور خود در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، هت تریک کرد. در این دیدار، پورتو با نتیجه شش بر صفر باته بوریسوف بلاروس را در هم کوبید.

شخصیت ناموفق هفته کسی نیست به جز لوئیس فن خال، سرمربی هلندی تیم منچستر یونایتد که باز هم شکست دیگری را با این تیم تجربه کرد. شکست پنج بر سه در برابر لستر سیتی در شرایطی رقم خورد که منچستر یونایتد تا دقیقه ۵۷ سه بر یک از حریف خود جلو بود.

تقویم تاریخ

در بخش تقویم تاریخ، به ۶۴ سال قبل یعنی بیست و دوم سپتامبر سال ۱۹۵۰ باز می گردیم. در آن تاریخ، فیفا به فدراسیون فوتبال آلمان اجازه داد تا به عضویت کامل این نهاد در آید.

فدراسیون فوتبال آلمان که در سال ۱۹۰۰ تاسیس شده بود، در سال ۱۹۴۰ و در خلال جنگ جهانی دوم توسط حکومت نازی منحل شد. پس از پایان جنگ یعنی در سال ۱۹۴۵، فیفا فدراسیون فوتبال آلمان و ژاپن را از حضور در رقابت های بین المللی محروم کرد اما بخشی از این محرومیت در سال ۱۹۴۸ برداشته شد و باشگاه های آلمانی اجازه حضور در این رقابت ها را به دست آوردند. در سال ۱۹۵۰ و با تغییر ساختار فدراسیون فوتبال آلمان، این فدراسیون به عضویت کامل فیفا در آمد اما این فدراسیون تنها ناظر بر فوتبال آلمان غربی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت

همه‌چیز درباره یورو ۲۰۲۴؛ کدام تیم‌ها بلیط آلمان را در جیب دارند؟

سایه یک بوسه بر قهرمانی در جام جهانی؛ سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا برکنار شد