لندن میزبان نشستی در مورد تجاوز جنسی در زمان جنگ

لندن میزبان نشستی در مورد تجاوز جنسی در زمان جنگ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

لندن به مدت چهار روز میزبان نشستی با موضوع «منع خشونت جنسی علیه زنان در جنگ ها» است. این بزرگترین گردهمآیی محسوب می شود که تاکنون به این مورد اختصاص داده شده است.

نمایندگان دولتی و سازمان های غیر دولتی، کارشناسان مذهبی، نظامی و حقوقی و نمایندگان سازمان های حقوق بشری در این نشست که روز سه شنبه به ریاست ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا آغاز شد شرکت کردند.

آنجلینا جولی بازیگر سرشناس آمریکایی در افتتاح آن سخنرانی کرد و گفت: «هیچ چیز اجتناب ناپذیر نیست. این تفکر که خشونت جنسی و تجاوز در جنگ اجتناب ناپذیر است یک دروغ بزرگ است. متاسفانه خشونت جنسی ابزار جنگی علیه غیر نظامیان است.»

مبارزه آنجلینا جولی با خشونت جنسی علیه زنان از سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شده است. او فیلم «سرزمین خون و عسل» را که درباره جنگ بوسنی است، تحت تاثیر همین موضوع خشونت علیه زنان ساخت.

در مجموع ۴۸ وزیر خارجه در طول این چهار روز در کنار قربانیان، شاهدان و کسانی خواهند بود که هنوز به نوعی با این موضوع روبرو هستند. هدف اصلی «بالا بردن سطح آگاهی» و «مبارزه با مصونیت عاملان این خشونت» است.

در کشورهای بسیاری، هنوز تعداد قربانیان این خشونت ها در حد بالایی است. برای مثال، به گفته سازمان ملل متحد در جمهوری دموکراتیک کنگو، هر روز ۳۶ زن و دختر در این کشور مورد تجاوز قرار می گیرند و تعداد قربانیان خشونت های جنسی از سال ۱۹۹۸ بیش از دویست هزار نفر برآورد شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا یک بندر موقت در سواحل غزه را برای افزایش تحویل کمک‌های بشردوستانه ایجاد می‌کند

یک مقام نظامی روسیه: درگیری‌ها در اوکراین ممکن است به جنگی تمام عیار در اروپا تبدیل شود

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه: ناوالنی به مرگ طبیعی درگذشت؛ اظهارات ماکرون خطرناک و غیرمسئولانه است