مجله هفتگی فوتبال؛ قهرمانی آتلتیکو مادرید پس از هجده سال

مجله هفتگی فوتبال؛ قهرمانی آتلتیکو مادرید پس از هجده سال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دیه گو سیمئونه بالاخره به آرزوی خود رسید و آتلتیکو مادرید پس از هجده سال قهرمان اسپانیا شد. این دهمین قهرمانی آتلتیکو مادرید در لالیگا بود که با یک تساوی یک- یک در بارسلون به دست آمد.

دیه گو گودین اوروگوئه ای که زننده گل تساوی آتلتیکو در این دیدار بود، گفت: “ما جنگیدیم و زحمت کشیدیم. هیچکس هیچ وقت چیزی به ما نداد. ما می دانستیم که باید تا آخر مبارزه کنیم و موفق شدیم. همه می گفتند که آتلتیکو مادرید شایسته کسب قهرمانی است اما هیچکس شایسته قهرمانی نیست مگر اینکه برای آن مبارزه کند و برای به دست آوردن آن زحمت بکشد.”

اینچنین بود که آتلتیکو به برتری بلامنازع رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا که از سال ۲۰۰۵ ادامه داشت، پایان داد.

در این میان بازنده بزرگ، بارسا بود که این فصل را بدون هیچ قهرمانی به پایان برد و مارتینو، سرمربی این تیم در صدر این ناکامی ها قرار داشت که بلافاصله پس از مسابقه با آتلتیکو مادرید استعفا کرد.

رئال مادرید هم با اختلاف سه امتیاز نسبت به آتلتیکو به مقام سوم بسنده کرد اما این تیم با شکست بارسا به قهرمانی جام حذفی دست یافت و احتمال دارد که در لیگ قهرمانان اروپا هم به قهرمانی دست یابد البته اگر آتلتیکو این اجازه را تیم او بدهد.

آنجلوتی در اولین فصلی که هدایت رئال را بر عهده گرفته می خواست به سه جام دست یابد اما کسب دو جام هم چندان بد به نظر نمی رسد.

منچسترسیتی، قهرمان انگلستان

در لیگ برتر انگلستان هم، برای کسب قهرمانی جدال سختی در گرفته بود و تکلیف قهرمانی در هفته آخر مشخص شد. منچسترسیتی با هدایت پلگرینی در ابتدا پس از ۳۸ سال قهرمانی لیگ کاپ را از آن خود کرد و سپس برای دومین بار در سه سال اخیر به قهرمانی لیگ برتر رسید.

لیورپول هم که در این فصل عملکردی عالی و دور از انتظار داشت در انتها، با کسب مقام دوم به کار خود پایان داد و از قهرمانی باز ماند. البته چنانچه این تیم متحمل آن شکست خانگی در برابر چلسی نمی شد، داستان طور دیگری نوشته می شد.

عملکرد منچستر یونایتد در این فصل شایسته سرزنش است چرا که این تیم پس از قهرمانی در فصل گذشته، با مقام هفتم به کار خود پایان داد، مقامی که به آنها اجازه شرکت در هیچیک از رقابتهای اروپایی را نمی دهد. این اولین بار پس از سال ۱۹۸۹ است که این تیم در رقابت های اروپایی حضور نخواهد داشت.

جام حذفی آلمان به بایرن مونیخ رسید

در آلمان هیچ شگفتی رقم نخورد چرا که هیچکس نمی تواند هماهنگی بایرن را از بین ببرد. باواریایی ها که یک ماه و نیم پیش از پایان فصل قهرمان بوندس لیگا شدند در فینال جام حذفی بوروسیا دورتموند را مغلوب کردند و جام حذفی را هم بالای سر بردند.

این هفدهمین قهرمانی جام حذفی برای بایرن مونیخ بود، تیمی که از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا حذف شد.

بوروسیا دورتموند حتی به قهرمانی جام حذفی هم نرسید و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم از دور مسابقات کنار رفت. این تیم با اختلاف نوزده امتیاز نسبت به بایرن رقابت های فصل بوندس لیگا را به پایان برد. این حقیقت که بازیکنان خوب دورتموند که یکی پس از دیگری به بایرن مونیخ می روند نیز بر مشکلات این تیم اضافه شده است.

یوونتوس رکوردها را شکست

سه قهرمانی پیاپی لیگ سری آ، سی قهرمانی در این رقابت ها و کسب ۱۰۲ امتیاز، رکوردهایی است که یوونتوس در این فصل بدان دست یافت.

علاوه بر آن، یوونتوس در این فصل هیچ شکست خانگی نداشت. این تیم که بدان لقب بانوی پیر داده اند بر فوتبال ایتالیا حکمرانی می کند اما در اروپا ناکام است.

فصل آینده، آ ث میلان برای اولین بار پس از پانزده سال در رقابت های اروپایی حضور نخواهد داشت. این تیم با جایگاه هشتم جدول به کار خود پایان داد که نشان از سالی تیره برای این تیم بود و حتی تغییر سرمربی هم نتوانست به وضعیت این تیم سر و سامان دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شگفتی‌سازی تیم ملی نوجوانان ایران ادامه می‌یابد؟ انگلستان دومین حریف ایران در جام جهانی

جام جهانی فوتبال زنان؛ اسپانیا یا انگلستان؟ یکی از این دو تیم برای نخستین بار قهرمان جهان می‌شود

جام جهانی فوتبال زنان؛ انگلیس و استرالیا به نیمه نهایی راه یافتند