مجله هفتگی فوتبال؛ از شکست لورکوزن در خانه تا سکوت مورینیو

مجله هفتگی فوتبال؛ از شکست لورکوزن در خانه تا سکوت مورینیو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

این قسمت از برنامه هفتگی «کرنر» را با نگاهی به رویدادهای فوتبال اروپا آغاز می کنیم. در ابتدا به آلمان می رویم جایی که شگفتی هفته توسط بوروسیا دورتموند یا بایرن مونیخ رقم نخورد بلکه این شگفتی در لورکوزن و با شکست این تیم در برابر شالکه رخ داد.

شکست لورکوزن در خانه

بایر لورکوزن که هم اکنون در رده دوم جدول قرار دارد با این شکست سه امتیازدیگر نیز از دست داد.

تنها یک اشتباه از خط دفاع بایر لورکوزن کافی بود تا لیون گورتسکا نخستین گل بازی را در دقیقه ۲۸ وارد دروازه تیم میزبان کند.

نیمه اول بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع شالکه تمام شد، اما دقیقه ۶۶ نوبت مدافع شالکه بود که با اشتباه خود لورکوزن را صاحب گل کند. فیلیپه سانتانا به اشتباه کرنر حریف را وارد دروازه خودی کرد تا بازی به تساوی برسد. اما این نتیجه ده دقیقه هم دوام نیاورد و در هونتلار روی سانتر دیدنی فافان گل دوم شالکه را به ثمر رساند تا یاران کلر با دست پر به خانه باز گردند.

به این ترتیب با اینکه لورکوزن همچنان در رده دوم جدول بوندس لیگا اما فاصله اش با بایرن مونیخ به ۱۶ امتیاز رسید. شالکه هم با اختلاف دو امتیاز با بوریسیا دورتموند، جای خود را در رده چهارم تثبیت کرد.

مسی، استفانو را پشت سر گذاشت

مسابقات لالیگای اسپانیا نیز با رقابت تنگاتنگ سه تیم برتر جدول ادامه می یابد. بارسا در این هفته شش بر صفر رایو والکانو را در ورزشگاه نیوکمپ در هم کوبید که دو گل آن توسط مسی به ثمر رسید. با این دو گل، تعداد گلهای زده مسی در لالیگا، از آلفردو دی استفانو، بازیکن رئال مادرید بیشتر شد.

رئال مادرید بدون حضور کریستیانو رونالدوی محروم، عملکرد خوبی داشت به نحوی که با نتیجه سه بر صفر ختافه را برد تا همچنان در کورس قهرمانی قرار داشته باشد. خِزه، بنزماو مودریچ زننده گل های رئال بودند تا این تیم هم امتیاز با دو بارسا و آتلتیکو در صدر جدول قرار گیرد.

پس از بازی های آخر هفته هیچیک از تیم بارسا، رئال مادرید و آتلتیکو مادرید نتوانستند صدرنشینی جدول را بتنهایی از آن خود کنند و هر سه در امتیاز شصت با یکدیگر برابرند.

لاس شونه، ستاره هفته بیست و چهارم لیگ هلند

در هفته بیست و چهارم لیگ هلند لاس شونه، هافبک دانمارکی تیم آژاکس عملکردی عالی داشت. این بازیکن در این بازی هت تریک کرد تا آژاکس صدرنشین بر هیرِنوین برتری یابد. این هافبک استثنایی به تهایی هیرنوین را سه گله کرد.

تنها دوازده دقیقه لازم بود تا گل اول آژاکس از روی نقطه پنالتی دروازه هیرنوین را باز کند.

خطای «هند» مدافع هیرنوین باز هم به لاس شونه فرصت داد تا گل دوم خود را دوباره از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

دقیقه هشتاد و دوم بار دیگر شونه توانست خود نمایی کند و گل سوم آژاکس را به ثمر برساند تا تیمش با خیال راحت در صدر جدول جا خوش کند.

سکوت مورینیو در برابر اظهارات پلگرینی

در انگلستان، منچستر سیتی، چلسی را دو بر صفر شکست داد و این تیم را از جام حذفی، حذف کرد. گل های منچستر سیتی توسط یووِتیچ و سمیر نصری به ثمر رسید. بعد از مسابقه، مورینیو در مورد اظهارات پلگرینی که در هفته های اخیر او را آماج حملات لفظی قرار داده بود، اظهار نظر نکرد، اما از داور مسابقه انتقاد کرد چرا که یکی از گل های منچستر سیتی را آفساید می دانست. در مرحله یک چهارم نهایی با ویگان روبرو خواهد شد.

آرسنال هم یکی دیگر از تیم هایی است که به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته است. لندنی ها که پنج بر یک در انفیلد مغلوب لیورپول شده بودند، در جام حذفی با دوگل اوکلاد چمبرلین و لوکاس پودولسکی لیورپول را شکست دادند. در مرحله بعد، آرسنال رو در روی اورتون قرار خواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

با ویژگی‌های منحصربفرد ساعت ۱ میلیون پوندی سرمربی منچسترسیتی آشنا شوید

تبعات حمله انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل؛ اروپا نگران چیست؟

ورود گرد و غبار «بسیار غلیظ» صحرای آفریقا به اروپا رنگ آسمان را تغییر داد