آموزش نوجوانان روستایی به شیوه های غیر رسمی

آموزش نوجوانان روستایی به شیوه های غیر رسمی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در سال۲۰۱۱ میلادی، سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود ۷۰ درصد از فقیرترین مردم جهان در مناطق روستایی و با درآمدی کمتر از دو دلار در روز زندگی می کنند.

برای بهبود زندگی این مردم، شیوه های متنوعی در کشورهای مختلف به کار گرفته شده است که در برنامه این هفته جهان دانش سه شیوه موفق در کشورهای پرتغال، ایالات متحده آمریکا و نیکاراگوئه معرفی می شوند.

موفقیت در مدارس کشاورزی پرتغال

کار بر روی زمین، بعنوان کاری کم درآمد و سخت شناخته می شود. اما در پرتغال، با توجه به بحران اقتصادی، جوانان روستایی بسیاری به دنبال کسب آموزش های حرفه ای در بخش کشاورزی هستند.

از سال ۲۰۱۱ میلادی دانش آموزان مدارس حرفه ای کشاورزی پرتغال شروع به کار بر روی زمین ها کردند. امسال بر اساس گزارش رئیس انجمن مدارس کشاورزی حرفه ای پرتغال، تعداد نوجوانان فعال در زمینه کشاورزی نسبت به سال گذشته پنجاه درصد افزایش یافته است و نرخ اشتغال جوانان این مدارس هم اکنون بین ۶۰٪ و ۹۵٪ است.

در زمان بحران اقتصادی، کشاورزی یکی ازگزینه های آن دسته از جوانان پرتغالی است که نمی خواهند مهاجرت کنند.

کودکان در مزارع ایالات متحده آمریکا

بسیاری از مزارع کشاورزی نیاز به کارگر فصلی دارند و گاه تمام افراد خانواده بعنوان کارگر به کار گمارده می شوند. بخشی از آنها کودکان مهاجر هستند که به والدینشان برای دریافت پول کافی برای معاش کمک می کنند. قانون ایالات متحده آمریکا این اجازه را می دهد که کودکان از دوازده سالگی در خارج از مدرسه به کار در بخش کشاورزی بپردازند.

پروژه ای در کارولینای شمالی در حال اجراست که سعی دارد به این کارگران فصلی کمک کند و سطح آگاهی نوجوانان را درباره مزایای تحصیل افزایش دهد.

سازمان «ان سی فیلد» سعی دارد کودکان را به مدرسه برگرداند و مهارتهای اجتماعی آنها را افزایش دهند. اکنون به لطف این سازمان، نوجوانانی که در مزارع ایالات متحده آمریکا کار می کنند می توانند به آینده شان امیدوارتر باشند.

پروژه «ست» در نیکاراگوئه

در نیکاراگوئه پروژه ای در مقطع آموزش متوسطه در مناطق روستایی در حال اجراست که هدف آن کمک به جوانان برای استفاده از منابع موجود در اطرافشان است.

برنامه «ست» یک جایگزین برای روش تدریس سنتی است. تعامل با والدین و دانش آموزان کلید اساسی موفقیت در این برنامه است و این امکان را به آنها می دهد که در مناطق دور افتاده و به حاشیه رانده شده از آموزش هایی مناسب برخوردار شوند.

این شیوه آموزش بسیار مهم است، زیرا تئوری ها و فعالیتهای عملی بر اساس منابع موجود و پتانسیل های اقتصادی هر منطقه با یکدیگر ادغام می شوند تا درنهایت امکان توسعه جوامع روستایی و رشد سطح معیشت آنها فراهم شود.

این برنامه در ۴۵ جامعه روستایی نیکاراگوئه با گروههای دانش آموزی ۱۵ تا ۲۵ نفره اجرا شده است و از شش سال پیش تاکنون، ۱۵۶۰ نفر فارغ التحصیل شده اند. این پروژه توسط وزارت آموزش و پرورش نیکاراگوئه تایید شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دفاعیه آلمان در برابر دیوان لاهه: امنیت اسرائیل جوهر سیاست خارجی ما است

پای آلمان هم بر سر «نسل‌کشی» در نوار غزه به دیوان بین‌المللی دادگستری کشیده شد

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد