درخواست مرکل از پوتین برای کاهش کنترل بر سازمانهای غیر دولتی

درخواست مرکل از پوتین برای کاهش کنترل بر سازمانهای غیر دولتی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، در جریان سفر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به آلمان، خواستار کاهش کنترل بر سازمانهای غیر دولتی فعال در روسیه شد. او گفت روسیه باید این شانس را به سازمانهای غیردولتی و بسیاری از سازمانهایی که برای ما در آلمان شناخته شده اند بدهد تا به موتور اختراعات تبدیل شوند.

در هفته گذشته سازمان های غیر دولتی و موسسات آلمانی فعال در مسکو، توسط مقامات روسی بازرسی شدند.

ولادیمیر پوتین پس از بازگشت مجدد خود به قدرت، به کنترل شدید سازمانهای غیر دولتی پرداخته است. بویژه آن دسته از سازمانهایی که از خارج از روسیه کمکهای مالی دریافت می کنند. کرملین مدعی است هدف از این کنترل ها مقابله با جاسوسی قدرتهای خارجی است اما مخالفان می گویند این شیوه ایست برای سرکوب مخالفان دولت روسیه.

اعتراضات علیه نقض حقوق بشر در روسیه، همچنان در هانوفر آلمان ادامه دارد.

در استودیوی بروکسل با کریستین فورستنر، مدیر بنیاد “هانس سیدل” صحبت می کنیم که دفتری نیز در مسکو دارد.

یورونیوز: به یورو نیوز خوش آمدید. به نظر می رسد یکی از مهمترین موضوعات مورد اختلاف میان آنگلا مرکل و ولادیمیر پوتین در گفتگوی هانوفر، موضوع سازمانهای غیر دولتی خارجی هستند که در مسکو فعالیت می کنند.

فورستنر: “بعضی ها نسبت به سازمانهای خارجی غیر دولتی بی اعتمادند و فعالیت این سازمانها برای آنها قابل درک نیست. اما مقامات روسیه باید بدانند که برای موفقیت در مدرن سازی، علاوه بر محدودیتهای اقتصادی، باید محدودیتهای سیاسی و اجتماعی را نیز حذف کرد.”

یورونیوز: و اگر مسکو بگوید که نمی خواهد شما به مردم روسیه در حوزه های اجتماعی کمک کنید چطور؟

فورستنر: “ما شرکای مختلفی داریم. بعضی از آنها بیش از یک شریک رسمی هستند و بعضی دیگر متعلق به سازمانهایی هستند که در حوزه خدمات شهروندی و اجتماعی فعالیت می کنند. شیوه کار ما کاملا واضح است و تا کنون حتی یک گزارش از سوی سیاستمداران و مسئولان روسی دریافت نکرده ایم که بگوید آنها مایل به فعالیت ما نیستند.”

یورونیوز: آیا نگرانی آقای پوتین را درک نمی کنید؟ به نظر ایشان صرف میلیاردها یورو پول در سازمانی خارجی که در داخل روسیه مشغول فعالیت است جای نگرانی دارد.

فورستنر: “این پول صرف تهیه ساختمان و پرداخت اجاره آن ، برگزاری کنفرانس ها ، تدارکات و هزینه مترجم هاست. یعنی تمام چیزهایی که برای فعالیت یک سازمان و گردآوردن مردم و ایجاد محیط بحث و گفتگو نیاز داریم. این به این معنی نیست که میلیاردها یورو صرف فعالیتهای خرابکارانه می شود.”

یورونیوز: خانم مرکل و آقای پوتین با هم به یک زبان صحبت می کنند و یکدیگر را به خوبی درک می کنند. آنها می توانند با هم دوست باشند. اما در عوض آقای پوتین تولد صدر اعظم سابق آلمان را تبریک می گوید.

فورستنر: “برای صدراعظم شرودر، نوع مبادلات میان آلمان و روسیه کاملا روشن بود: مواد خام روسیه در مقابل دانش و فن آوری آلمان. این یک موقعیت ایده آل برد – برد بود. اما برای خانم مرکل این شرایط کمی مشکل است. او خیلی منطقی تر است و این را درک می کند که این به نوعی مشارکت یک طرفه است و اقتصاد روسیه بیش از حد به صادرات مواد خام وابسته است. همکاری یکطرفه امکان پذیر نیست و این شرایط باید به نفع جامعه روسیه تغییر کند.”

یورونیوز: به نظر نمی رسید که رفتار زنان معترض فمنیست مورد تایید خانم مرکل باشد. آیا در آلمان کسی هست که با اقدام امروز زنان خشمگین فمینیست موافق باشد؟ با آنچه که آنها در قالب گروههای همچون گروه “پوسی رایوت” و یا گروه فمنیستی “فمن” انجام می دهند و به مبارزه با تمایلات اقتدار گرایانه روسیه می پردازند.

فورستنر: “این شیوه بسیار تحریک آمیزی برای نشان دادن عقاید است. گروه فمینیستی “فمن” احتمالا یک گروه خیلی رادیکال است. زیرا قربانیان این حملات نمی توانند هیچ واکنشی از خود نشان دهند. اما در مورد آنگلا مرکل، این کاملا روشن است که او با گروه موسیقی روسی “پوسی رایوت” موافق نیست.”

یورونیوز: از شما برای گفتگو با یورونیوز سپاسگزارم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فایل صوتی لو رفته مقامات نظامی آلمان؛ بحث بر سر چه سلاحی است؟

مسکو: فایل صوتی لو رفته نشان می‌دهد که آلمان قصد حمله نظامی به روسیه را داشته است

طرح ترور مخالفان سیاسی رمضان قدیروف؛ آلمان یک روس را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد