کلیچکو: زندگی بدون رویا بی معنی است

کلیچکو: زندگی بدون رویا بی معنی است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویتالی کلیچکو، مشتزن اوکراینی قهرمان حال حاضر سنگین وزن های جهان همراه با برادرش ولودیمیر تمام جامهای این رشته را ربوده اند. ویتالی کلیچکو در این سالها دوبار هم نامزد شهرداری کیف شده که هر دو بار بر خلاف بکس میدان را به حریفان واگذارکرده است. در آغاز از او درباره نقاط مشترک مشتزنی وسیاست می پرسیم.

ویتالی کلیچکو: ارتباط زیادی هست. در هر دو مورد باید برای رسیدن به هدف تلاش فوق العاده ای را بکار گیرید. شاید بتوان نوعی نگاه مشترک نسبت به ورزش و سیاست داشت. اما سیاست تفاوتهای زیادی هم با ورزش خصوصا در اوکراین دارد. شما همیشه در نبرد فینال هستید.

یورونیوز: از چه زمانی تصمیم گرفتید پا به عرصه سیاست بگذارید؟

سخت ترین زمان کی بود؟

ویتالی کلیچکو: برای هر کاری شما نیاز به تجربه دارید. آسان نبود.

سالهای بسیاری گذشت تا قهرمانی در بوکس باشم.

اما سخت ترین زمان در سیاست درک قوانین بازی است بازی که اغلب راهی غیر قانونی و فرا جنبه های تعریف شده معمول است.

یورونیوز: آیا در زندگیتان اسطوره ای هم داشته اید؟

ویتالی کلیچکو: من در موفقیت هایم دین زیادی به ورزش دارم.

ورزش درهای زیادی را بروی من باز کرده است. می توانم با شخصیتهای برجسته سیاسی و اقتصادی براحتی دیدار کنم. من چیزهای زیادی از بسیاری از آنها آموختم. خیلی از آشنایی با بیل کلینتون یا یوشکا فیشر خوشحالم.

من احترام زیادی برای روزولت قائلم.

یورونیوز: در انتخابات شهرداری کیف تاکنون دوبار میدان را به حریفان واگذارده اید چرا؟

ویتالی کلیچکو: من نباخته ام، تنها بردی در کار نبوده است.

بدنبال بهانه نیستم، تنها موفق نشدم کیفی ها را قانع کنم که کلیچکو شهردار خوبی است.

یورونیوز: برادرتان هم به سیاست علاقه مند است؟

خاندان معروف کندی در آمریکاو برادران کاچینسکی در لهستان،

آیا می توان انتظار حضور دو برادر کلیچکو در صحنه سیاست را داشت؟

ویتالی کلیچکو: برادرم اصلا میانه خوبی با سیاست ندارد اما همیشه از من حمایت کرده است.

یورونیوز: ویتالی کلیچکو واهمه و ترس زندگی اش چیست؟ ویتالی کلیچکو: اگر کسی بگوید از هیچ چیز نمی ترسم دروغ گفته است. نمی خواهم بگویم از چه چیزهایی واهمه دارم چرا که ب نوعی نقطعه ضعفهایم را بازگو می کنم. آرزو دارم خانواده ام سالم و سلامت باشند.

بله چیزهایی هستند که مرا می ترسانند اما انگیزه زیادی به زندگی من می دهند

ترس به من انگیزه می دهد تا بیشتر در زمینه هایی که اعتماد به نفس کامل ندارم کار کنم. یورونیوز:اما امروزدر مشتزنی انگیزه تان چیست؟ به نظر می رسد تمام قله ها رو فتح کرده باشی

و بقیه را هم برادرت به عهده گرفته است؟

ویتالی کلیچکو: می دانید زندگی بدون انگیزه چیزی کمتر از مرگ ندارد. من هم دلم می خواهد با رویاهایم زندگی کنم. زندگی بدون رویا بی معنی است. من هم رویاهایی دارم که می خواهم به واقعیت بدل شوند اما تا آن موقع تنها رازی است که در دل می ماند و رویاهایم تنها انگیزه ادامه زندگیم می شوند. یورونیوز: آیا واقعیت دارد که می خواهید به مشتزنی پایان دهید؟

ویتالی کلیچکو: در هر صورتی من قادر به ثبت رکورد جرج فورمن نخواهم بود. مردی که در 45 سالگی هم توانست قهرمان جهان شود. هر زمانی که احساس کنم باید دستکش بکس را از دست در آورم با هواداران در این باره سخن آخر را درمیان می گذارم و این کار را انجام خواهم داد. یورونیوز: بسیاری می گویند تنها نیکولای ولویف و دیوید هی قدرت رقابت با شما را دارند. آیا قصد نبرد با آنها را ندارید؟

ویتالی کلیچکو: در این بار ه بدلیل مفاد قرادادم نمی توانم چیزی بگویم تا آنزمان تنها باید منتظر ماند. نیکلولای ولویف در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است، او رشید ترین مشتزن تاریخ بکس است.

نبرد با او کار آسانی نخواهد بود.

البته از شما چه پنهان، دوست دارم او را روی رینگ مبارزه ملاقات کنیم.

یورونیوز: میدانی دیگری هست که شما به آن علاقه دارید، درست است که شطرنج باز هستید؟ آیا با هیچ کدام از شطرنجبازان نامی هم سر یک میز نشسته اید؟

ویتالی کلیچکو: بله سالهاست که شطرنج بازی می کنم. از دوران نوجوانی؛ اما یک حرفه ای نیستم. قصد این کار را هم ندارم. اما با ولادیمیر کرامنیک قهرمان پیشین شطرنج رابطه ای صمیمانه دارم و توانستم تا 30 حرکت در مقابل گری کاسپاروف دوام بیاورم. این نتیجه خوبی است نه؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات شدید روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین؛ مسکو: پاسخی به اقدامات خرابکارانه کی‌یف بود

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم